Tech techline.hu 2010. október. 13. 05:30

Újabb érdekes tények a Facebookról

Szülinapi megemlékezésünk során elsősorban az alapítás és a kezdeti évek izgalmait idéztük fel.

Szülinapi megemlékezésünk során elsősorban az alapítás és a kezdeti évek izgalmait idéztük fel. Most viszont, több mint fél év elteltével azt vizsgáljuk, mit kínál éppen, miben különleges a Facebook. Kalauzunk ezúttal a visualeconomics weboldal volt.
Kezdjük talán azzal a sokat emlegetett ténnyel, hogy az „állampolgárait” tekintve tulajdonképpen a Facebook lenne a világ harmadik legnépesebb országa. Facebook-országban ugyanis jelenleg több mint 500 millióan élnek, és naponta legalább 200 millióan kirándulást is tesznek országukba. Aki fellép a Facebook oldalaira, átlagosan egy órát (pontosabban 55 percet) tartózkodik ott. A visualeconomics oldal rögtön egy érdekes számítást is végez: ha ezek az emberek facebookozás helyett dolgoznának, akkor 5 dolláros órabérrel számolva összesen közel egymilliárd dollárt keresnének naponta.

Íme a Facebook-világ (forrás:visualeconomics)

Arról, hogy a Facebook vonzó legyen, többek között a különféle alkalmazások gondoskodnak. Nos, jelenleg nagyjából 1 millió alkalmazásfejlesztő „dolgozik” a Facebookra, és az oldalon immár több mint 550 ezer különféle érdekesebb és persze gyengécskébb alkalmazásból válogathatunk. z alkalmazásfejlesztők topja, a FarmVille atyja, a Zynga, i egyébként egy időben ott akarta hagyni a Facebookot, de azután kiegyezett gazdájával, s úgy tűnik, ezt jól tette, hiszen játékai szépen hoznak mindkét fél konyhájára.
A Facebookon jelenleg több mint másfél millió aktív oldal van, s érdekes megnézni a rajongók által állított sorrendet is. A legtöbb rajongója (13,3 millió) Michael Jacksonnak van, őt követi a Family Guy (9 és fél millió rajongó), majd alig valamivel elmaradva Lady Gaga következik, 9,1 millió rajongóval. De roppant népszerű még Barack Obama, a Starbucks és a South Park is.
Meghökkentő számokat mutatnak a hirdetések is: 2010 első negyedévében 176 milliárd display hirdetés jelent meg, ez a display hirdetések piacának 16%-a. A Facebook közlése szerint egyetlen esztendő alatt megnégyszereződött a hirdetések száma, és hol van még a vég!?
 

Hirdetés