Hogy miért szeretik az emberek a Facebook-játékokat (főleg a Zynga játékait, nevezetesen a Farmville-t és társait)...
Hogy miért szeretik az emberek a Facebook-játékokat (főleg a Zynga játékait, nevezetesen a Farmville-t és társait), arról oldalakon keresztül lehetne vitatkozni és elmélkedni. Sokak szerint azért, mert nincs bennük semmi kihívás, csak monoton klikkelés, és a felhasználó alapos „megfejése” (A Zynga évi kétszázmillió dollárt kaszál virtuális tehenekből és gereblyékből) dollárok formájában.
Nem kell hozzá hardver, videokártya, szoftver, de még ész sem - ez utóbbi álláspontot főleg az indie játékfejlesztők képviselik, akik hivatalból utálják a Zyngát és a közösségi oldalak flash-játékait. Mások szerint a közösségi oldalakon fellelhető játékok jelentik a jövőt – bármikor elkezdhető és abbahagyható, szuper-casual játékmenet, nyolctól-nyolcvan évesig, hát kell ennél több?
A közösségi-oldalak mini-játékait lehet szeretni vagy utálni, ettől azonban még tény, hogy az utóbbi években ez a trend, és nagyon úgy tűnik, a jövő is ez lesz. Az InstantAction sem akart kimaradni a mókából: hétfőn végre elindult a Facebook első zenés játéka, az InstantJam névre hallgató Guitar Hero klón (vagy lopás).
Nem egy gagyi flash-játékról van szó – az InstanJam egy viszonylag új technológia segítségével, egy szerverfarmról streameli a játékot és a grafikát, így mindenféle szoftver, telepítés vagy akár erős gép és videokártya nélkül játszhatjuk a játékot.
Ami, köszönhetően az új technológiának, látványos, színes, szagos és persze remek zeneszámok találhatóak benne. Ráadásul, ellentétben pl. az etalon Guitar Heróval, a Facebook-felület lehetővé teszi, hogy versenyezzünk barátainkkal, dicsekedjünk eredményeinkkel, és persze egyszerűen vásárolhatunk további zeneszámokat a játékban pillanatnyilag megtalálható ötszáz darab zeneszámon felül.
Igaz, a szoftver még csak béta, az érdeklődés azonban máris óriási (főleg a fiatalok irányából – ez érthető); lehet, hogy megszületett a 2010-es év „Farmville”-je?