Nokia: C3 Touch and Type és internet egymilliárd embernek
A Nokia World rendezvény záró napjának kiemelt témája volt a Nokia víziója az emberek telefónián túli összekötéséről...
A Nokia World rendezvény záró napjának kiemelt témája volt a Nokia víziója az emberek telefónián túli összekötéséről („Connecting People”), amit kiegészített a tegnapi bejelentés is az okokstelefonok új, nagy teljesítményű családjáról és az Ovi szolgáltatások frissítéséről. A feltörekvő piacok iránti elkötelezettsége bizonyítékaként a Nokia egyúttal frissítette a sokfunkciós mobiltelefonok portfólióját és az internetes szolgáltatásokat, melyek olyan területeket érintenek, ahol az emberek négyötöde számára elérhető hálózati lefedettség.
Mary McDowell, a Nokia mobiltelefonokért felelős alelnöke, nyitóelőadásában elmondta, hogy a vállalat ideális helyzetben van ahhoz, hogy kiszolgálja a globális piac várható növekedéséből adódó igényéket, és így a Nokia továbbra is meg tartaná vezető pozícióját a tömeges hang- és adatforgalom területén.
„Több ember fog csatlakozni az információs korhoz mobiltelefon használatával, mint PC-vel. Mivel a világ népességének megközelítőleg 80 százaléka él mobilállomások hatókörzetében, az internetre csatlakozó következő egy milliárd ember közül sokaknak a mobiltelefon fogja az első PC-szerű élményt nyújtani.” – mondta McDowell
McDowell hozzátette, hogy a Nokia ki fogja használni a fogyasztókkal, az értékesítési lehetőségekkel és méretekkel kapcsolatos helyi ismereteit, hogy azt fejlessze és szállítsa a felhasználóknak, amit a fogyasztók az általuk megengedhető árakon értékesnek tartanak.
Innováció és a portfólió megújítása
A Nokia X3 „Touch and Type” közelmúltbeli bevezetését követően a Nokia bemutatta a „Touch and Type” sorozat második tagját, a Nokia C3 Touch and Type készüléket, amely egyesíti az érintőképernyőt és a hagyományos telefonbillentyűzetet. Elérhető árú dizájn klasszikusként, ez a Series 40 telefon teljes rozsdamentes házzal, 3G-vel, WLAN-nal, 5 megapixeles vakus kamerával, zenelejátszóval, FM rádióval és 32 GB-ig bővíthető memóriával érkezik. A telefon gyors elérést biztosít az üzenetküldéshez, valamint az Ovi Áruház e-mail plus alkalmazásaihoz és játékaihoz. A telefon várhatóan 2010 IV. negyedévtől lesz elérhető adók és támogatások nélkül 145 euróért.
McDowell hangsúlyozta továbbá, hogy a jó minőségű és jól árazott készülékek mellett a felhasználók mindenütt vágynak az olyan alkalmazásokra, amelyek globálisan és helyileg is releváns tartalmat kínálnak. Mindezt pedig gyorsan, egyszerűen és megfizethető áron szeretnék elérni.
„Általában az okostelefonokkal összekapcsolt újfajta szolgáltatások és a nagy teljesítményű szoftver egyre fontosabbá válik a hagyományos mobiltelefon szegmensben. Célzott szolgáltatásokat indítunk az elérhetőségre, az információhoz való hozzáférésre és a megfizethetőségre irányuló fogyasztói igények kielégítésére.” – magyarázta McDowell.
Válasz a magasabb szintű fogyasztói információs igényekre és szolgáltatásokra
A Nokia a növekvő piacokon, több területen is megoldást kínál az emberek magasabb szintű igényeire, beleértve az Ovi szolgáltatások integrációját is. Emellett a Nokia széles üzleti lehetőségeket biztosít a külső Series 40 fejlesztőknek.
Ovi Mail
Az Ovi Mail már több mint 14 millió email-aktiválást ért el, melyek túlnyomó többsége a feltörekvő piacok új felhasználóitól származik. Csak az utóbbi hat hónapban az új Ovi Mail fiókok 60 százaléka Dél-Kelet Ázsia csendes-óceáni részéről és Afrikából ered, valamint a Közel-Keleten és Afrikában az emberek több mint 77 százaléka az Ovi Mailre a Nokia telefonján, és nem a PC-jén regisztrál. Emellett, az Ovi Mail felhasználók világszerte több mint 80 százaléka a mobilkészülékéről éri el a postafiókját.
Az Ovi Böngésző bétája
A Novarra akvizíciója biztosítja, hogy a Nokia új böngésző technológiát és felhő szolgáltatásokat (cloud services) biztosítson a Series 40 készülékeken, amelyek lehetővé teszik, hogy a feltörekvő piacokon több felhasználó használja ki az internet adta lehetőségeket. A Series 40 készülékeken az Ovi Böngésző béta verziója a böngészést gyorsabbá, megfizethetőbbé, könnyebben használhatóvá és személyre szabottabbá teszi.
Ovi Zene
A helyi zenei szolgáltatások révén a Nokia a digitális zenei bevételek egyedülálló, vezető forrásává vált többek között a brazil, a mexikói és az indiai piacokon, ha a Nokia 2009. évi digitális alapú számlázásait összevetjük az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) becsléseivel. A 38 piacra kiterjedő, élő zenei szolgáltatásaival jelenleg a Nokia kínálja a világléptékben legnagyobb digitális zenei hálózatot.
Ovi Áruház a Series 40-en
Mivel jelenleg, világszerte több százmillió Series 40 készüléket használnak, az Ovi Áruház lehetővé teszi, hogy egyszerűen fedezzünk fel és érjünk el alkalmazásokat, illetve nagy volumenű üzleti lehetőségeket kínál a fejlesztőknek.
Mivel a Series 40 a világ legnagyobb mobilplatformja, a Nokia hisz abban, hogy rengeteg lehetőség van külső fejlesztők számára, hogy helyspecifikus alkalmazásokat fejlesszenek és nagy volumeneket érjenek el. A Nokia nemrégiben Kínában terjeszkedett, egy teljesen kereskedelmi alapokon működő Ovi Áruház megnyitásával.
Szolgáltatások felfedezése a feltörekvő piacokon
Az Ovi Life Tools és a Nokia Money remek példák a feltörekvő piacok igényeinek kielégítésére. Ezek az eszközök pozitívan hatnak a felhasználók életére azzal, hogy internetelérést biztosítanak az oktatáshoz, a szórakozáshoz, az egészségügyhöz, valamint üzleti és egyéni fejlődéshez.
Az Ovi Life Tools jelenleg Indiában, Indonéziában és Kínában elérhető, és több mint 4,7 millió felhasználója van.
A Nokia Money az alapvető pénzügyi szolgáltatásokhoz kínál hozzáférést a mobiltelefonnal rendelkező felhasználók számára. A Nokia a YES BANK-kal és az Obopay-jel közös, „Mobile Money Services by YES BANK” néven futó pilotprojektje az indiai Punéban már teljesen piaci alapon működik. Az egész Indiát elérő terjeszkedés következő állomása Chandigarh városa.