2010. szeptember. 14. 15:07 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. szeptember. 14. 14:58 Tech

Az interneten vásárlók többsége tart az online fizetéstől

Egyre több a rutinos internet-felhasználó, és ezzel együtt nőtt a magyar lakosság bizalma az internetes vásárlásokat illetően, ennek ellenére még mindig sokan ódzkodnak tőle, hogy pénzügyi adataikat önként kiszolgáltassák.

„A fogyasztók jellemzően szolgáltatásokat vesznek igénybe, illetve nem kézzel fogható dolgokat szereznek be ilyen módon. Sokan meghátrálnak, ha az adataik kiszolgáltatására kerül sor. A vásárlók csupán 30 százaléka fizet online úton illetve banki utalással, a többiek postai utánvétellel rendezik az anyagiakat”- mondta el Marosvölgyi Péter, az AEGON Direkt szakmai igazgatója.

Az internetes szolgáltatások köre hazánkban is óriási léptekkel bővül, viszont a felhasználói kultúránk és magatartásunk még messze elmarad a környező, fejlettebb országokétól. Már szinte minden termék elérhető interneten keresztül; háztartási eszközök, ruhák, illatszerek, mozi-, színház illetve vonatjegyek. A webáruházak oldalain gyakran találunk fórumokat, ahol a vásárlók megosztják tapasztalataikat, a már megvett termékről, szolgáltatásról, illetve a vásárlás folyamatáról. Ezek ismeretében könnyebb meghozni a vásárlási döntést. A részletes leírás, illetve termék-összehasonlító programok is leegyszerűsítik a választást. Az NRC Piackutató Kft. adatai szerint, minden ötödik látogató igényli, hogy az internetes boltnak legyen telefonos ügyfélszolgálata is.

„A könyv és a melegétel megrendeléseket követve, az online biztosítás az egyik legkeresettebb termék az interneten. Ennél a szolgáltatásnál biztos, hogy nem érheti meglepetés a vásárlót, mivel nem kell megfognia, felpróbálnia, megszagolnia a megvenni kívánt terméket” – tette hozzá Marosvölgyi. „Másik előnye, hogy ezt a pénzügyi szolgáltatást az ügyfél gyorsan, sorbaállás nélkül, néhány kattintással igénybe veheti és még a nyitvatartási idő sem korlátozza. A legnépszerűbb online szolgáltatások, a kötelező gépjármű felelősség-, és az utasbiztosítás. A kgfb-k közel 10 százalékát az ügyfeleink már a világhálón kötik meg”- mondja Marosvölgyi.

„Mielőtt rászánnánk magunkat a vásárlásra, feltétlenül győződjünk meg, arról, hogy az adott oldalnak van-e úgynevezett SSL tanúsítványa: (adathalászat elleni küzdelem védőbástyája), ezt a böngésző címsorában található https előtag és a képernyő jobb alsó sarkában található lezárt lakat jelzi. Bankkártyás fizetés esetén gyanúra adhat okot, ha a webáruház nem irányít át minket még a tranzakció előtt egy banki oldalra. Ekkor ugyanis az oldal üzemeltetőjének szolgáltatjuk ki az adatainkat. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy az online fizetéshez nem szükséges dombornyomott bankkártya, ugyanis a kártya hátoldalán található 3 jegyű (CVV) ellenőrző kóddal is, gond nélkül vásárolhatunk a fizetőfelületen. Emellett léteznek egyszer használatos időkorlátozott bankkártyaszámok is, amelyeket a bankunk honlapján közvetlenül a vásárlás előtt is igényelhetünk ” – tanácsolja a biztosítási szakember.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

Hirdetés