Kínában 60 százalékkal nőttek az internetes eladások
A kínai kutatási központ tanulmánya szerint 2010 első félévében 60 százalékkal, 2.250 milliárd jüanra (257 milliárd euró) nőtt Kínában az internetes eladások értéke 2009 hasonló időszakához képest. Tavaly az internetes kereskedelem értéke átszámítva 410 milliárd dollárra rúgott.
A kormány informatikai hivatalának illetékese szerint június végén összesen 20.700 honlap foglalkozott online értékesítéssel. Ez a szám az év végéig 23 ezerre nőhet. A következő évekre a hivatal átlagosan 35 százalékos növekedést jósol, amelyet többek közt a mobiltelefonos fizetés terjedése is erősít.
Egy júliusi felmérés szerint az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember – az ország lakosságának 10 százaléka – vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz. A június végén 420 millió főt számláló kínai internetes közösség vonzó piacot jelent kedvező növekedési kilátásai miatt. A német sportszergyártó Adidas a héten jelentette be, hogy új internetes üzletet nyit Kína legnagyobb aukciós portálján, a Taobaon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.