Dubaitól Moszkváig terjeszkedik a magyar 3D-fejlesztés
Az iPONT 3D TV-je az Egyesült Államok mellett Oroszországban és a Közel-Keleten is terjeszkedik, New York-ban már ezt használja a L'Oreal, Törökországban a legnagyobb helyi mobilszolgáltató.
A speciális szemüveg nélkül nézhető háromdimenziós képernyő lesz a fő attrakció a pénteken nyíló békéscsabai városmarketing kilállításon. A hazai fejlesztésű 3D-szoftver és német gyártású képernyő ötvözéséből kialakított iPONT-TV segítségével mutatják be békéscsaba fejlesztési terveit és várostörténeti érdekességeit.
A több szakmai díjat (Innovációs TechShow Nagydíj, InnoMax) elnyerő iPONT világszerte - Európában, Észak-Afrikában, az Egyesült Államokban, Kanadában, Törökországban, Oroszországban és az Egyesült Arab Emirátusban - terjeszkedik alkalmazásával. "A Közel-Keleten jelenleg installálják az iPONT-képernyőket, de New York-ban már ezt használja a L'Oreal, vagy Törökországban a legnagyobb helyi mobilszolgáltató" - mondta Korcsok Zoltán, az iPONT Kft. ügyvezetője. Hozzátette: az alkalmazás iránt a nagyobb nemzetközi repülőterek és kereskedelmi egységek is érdeklődnek.
iPONT: Garázscégből nemzetközi sikertörténet
A vállalatmenedzsment szoftverekre specializálódott iPONT Consulting Kft. 2003-ban alakult tipikus "garázscégként", és 2007 óta foglalkozik három dimenziós képalkotással. A hazai tulajdonú vállalat jelenleg 40 alkalmazottal fejleszti a világon egyedülálló 3D-szoftverét. Az alkalmazás a német partnervállalat által fejlesztett képernyővel együtt olyan három dimenziós képet képes alkotni, amely - eltérően a nagy elektronikai gyártók hasonló termékeitől - 3D-szemüveg nélkül is térhatású élményt biztosít. Az iPONT 2009-ben 430 millió forint költségvetésű hardverfejlesztési projektet indított, amelyhez uniós forrásokból mintegy 270 milliós támogatást nyert el. A társaság jelenleg 3-5 millió eurós kockázatitőke-bevonás és cégforma-átalakítás előtt áll.