Ne legyintsen, hogy a kék csak egy szín: a Microsoft hosszasan tesztelte, melyik árnyalatot használja a Bing találatainak megjelenítésére. Kutatóik megtaláltak azt a kéket, amire a netezők jóval gyakrabban rákattintanak. A cég több tízmillió dollárban méri a különbséget.
Ez az árnyalat milliókat ér: a Microsoft a Bing kereső találatainak megjelenítésére konkrétan ezt találta a legmegfelelőbbnek. Más kék árnyalatokhoz viszonyítva, hovatovább más színekkel összehasonlítva messzemenően többször kattintanak ugyanis a felhasználók a némi violaszínnel árnyalt búzavirágkék linkre.
A Microsoft menedzsere, Paul Rey árulta el ezt a titkot egy Las Vegas-i konferencián, és erről a Microsoft Pri0 blog számolt be.
Több színt és árnyalatot is elemeztek, mielőtt eldöntötték, melyik lesz az igazi: különböző felhasználóknak egy sor színt mutattak – magyarázta Paul Rey. Azután pedig összehasonlították, melyik színre, melyik árnyalatra kattintanak a legtöbben. Arra jutottak, hogy a #0044CC hexadecimális kódú kék a leghatékonyabb színárnyalat.
Ez a Microsoftnak az előzetes kalkulációk szerint 80-90 millió dolláros hasznot hoz majd: ennyit jelenthet, ha a megfelelő szín miatt hatékonyabban tudják eladni a hirdetéseket.
A Google is használja a pénzt fialó színkódokat
A színárnyalatokban mutatkozó nüanszok bizonyítottan befolyásolják, mire kattintanak a felhasználók, ez nem nagy meglepetés. A Google is kísérletezett, mielőtt eldöntötte, melyik kék árnyalatot használja a keresőben – ami más, mint a Microsoft-kék.
A gmail-ben egy újabb árnyalatot, egy világosabb kéket látni. Ez azért halványabb, mert a kutatások szerint így a felhasználókat nem motiválja arra, hogy klikkeljenek tovább, ha a kurzor alá kerül.
A képernyőről a felhasználók szemébe villanó színek nem csak a klikkelési hajlandóságot módosíthatják. A kék a kreativitást serkenti és újabb megoldási stratégiák keresésére biztat, a piros hatására figyelmesebbek leszünk és jobban ügyelünk a részletekre – állapították meg a Spiegel által idézett kanadai kutatók.