Grace Poli, a Jose Marti Gimnáziumban tanító médiaszakember és az Apple...
Grace Poli, a Jose Marti Gimnáziumban tanító médiaszakember és az Apple által is támogatott oktató megtervezte, hogy miképpen lehetne hasznosítani oktatási célra az iPod-ot. A Jose Marti középiskolában tanulók 90 százalékának nem az angol az anyanyelve, otthon nem ezt beszélik, sok diák nemrég érkezett az Egyesült Államokba, több mint a felük pedig vagy speciális oktatást igénylő, vagy korlátozott angoltudású tanuló.
Poli elmondta, hogy amikor maga is iPodot kezdett használni, látta, hogyan kezd a kis eszköz szinte uralkodóvá válni a diákok életében.
Poli tantermében a diákok kedvenc foglalatossága a zenehallgatás. Az alapmódszer, hogy a diákok javasolnak egy válogatást egy előre összeállított zenei listából, s Poli ezek szövegét használja a nyelvtani magyarázatokhoz. A dalok szövegét újra és újra ismételve ismerkednek meg a kifejezésekkel, nyelvtani szabályokkal. Poli mindig meghallgatja, és úgy állítja össze az általa kiadott listát, hogy a dalok szövege alkalmas legyen nyelvtani összefüggések magyarázatához. Természetesen minden válogatás alkalmazkodik az adott iskolai osztály diákjainak tudásszintjéhez.
„A dalok szövegének hallgatása majd „kivesézése” tényleg bevált, nagyon sokat segít a tanulásban” – állítja a tanár. Az értékelés persze már nem az iPodtól függ… Ugyanolyan módszerekkel adnak számot a gyerekek a tudásukról, mint más tanítási módszerek esetében: tesztekkel, szóbeli vizsgákkal. Hozzá kell tenni: komoly sikerrel!