2008. július. 23. 07:06 techline.hu Utolsó frissítés: 2008. július. 23. 07:11 Tech

Hamarosan itt az újabb Apple csodafegyver?

A célozgatás azzal indult, hogy Peter Oppenheimer, az Apple pénzügyi igazgatója...

A célozgatás azzal indult, hogy Peter Oppenheimer, az Apple pénzügyi igazgatója magyarázni kezdte, miért fog visszaesni a cég profitja a harmadik negyedévre az előző időszak 34,8 százalékáról 30 százalékra. "Az egyik ok az, hogy az Apple ingyen iPodokat osztogat az új Macet vásárló diákoknak. A másik azonban „egy jövőbeli termékre való átállás, melyről még nem nyilatkozhatok.”

Régóta számítani lehet arra, hogy az Apple felfrissíti a laptopkínálatát, és sokak szerint könnyen lehet, hogy egy egészen új típusú eszközzel rukkolnak elő, amely valahol félúton lesz az iPhone és egy MacBook között.
Az Apple vezetői többször is utaltak arra, hogy az új termékek olyan árakkal érkeznek majd, amelyekre a konkurencia nemigen tud majd mit lépni.

 „Olyan hi-tech termékekkel fogunk előrukkolni, amelyekhez a versenytársaink hozzá sem tudnak majd szólni.” – állította Oppenheimer. Az Apple vezérkarának tagja, Tim Cook is hasonlókat ígért, amikor az Apple árazási stratégiájáról nyilatkozott.
„A befektetéseink egyik iránya, hogy olyan termékeket mutatunk be, amelyek először költségesek, mert egészen új típusú szolgáltatásokat nyújtanak a felhasználóknak, majd a további fejlesztésekkel és a tömegtermeléssel leszorítjuk az árát, és így lehagyjuk a versenytársainkat. Több ilyen projekt áll most még előttünk, de ezekről még nem beszélhetek” – nyilatkozta Cook.

Az Apple hosszú évekig a prémium kategóriát célozta meg, és csak egy bizonyos vásárlói rétegre koncentrált. Ez mára megváltozott, az Apple vezetői szerint a cég termékei sohasem voltak még ennyire versenyképesen árazva a többi nagy gyártóhoz képest.
A csökkenő iPod eladások felrázásában is döntő szerepe volt az alacsony áraknak, hiszen a legutóbbi negyedévben ismét 12 százalékkal nőtt az eladott zenelejátszók száma, igaz, a bevétel csak hét százalékkal emelkedett, mert az eladott 11 millió példány nagy része az igen olcsó Shuffle szériából került ki.

Hasonlóképpen a 3G-s iPhone-ok sikerében is oroszlánrésze volt a csökkentett 200 dolláros árnak: a cég vizsgálatai kimutatták, hogy az előző modell megvételétől sok potenciális vásárlót riasztott el a magas, 400 dolláros ár. Amikor arról kérdezték Cookot, hogy vajon miért van mindenhol hiány az új iPhone-okból, azt válaszolta, hogy nem kell aggódni a gyártósorok miatt.
 „Egyszerűen elképesztő volt a kereslet minden országban, ahova szállítottunk, de a gyárak tartják a határidőket. Biztosak vagyunk benne, hogy eléggé meg tudjuk majd növelni a termelést ahhoz, hogy szeptember végére a jelenlegi 22 ország helyett hetvenet szolgálhassunk ki.”

forrás: New York Times Bits blog

Hirdetés