Hét- helyett ötévente kell továbbképezni a tanárokat egy új rendelettervezet szerint
Az is változás, hogy mostantól nem a tanár dönti el teljes mértékben, hogy milyen képzésen venne részt.
Az is változás, hogy mostantól nem a tanár dönti el teljes mértékben, hogy milyen képzésen venne részt.
A tanárnak azonnal el kellett hagynia az ország és az EU területét, és csak a kitiltása visszavonása után kérhet újra tartózkodási engedélyt.
Vagy magát is becsapja a kormány, amikor a tanárképzésre jelentkezők számának látványos megugrásáról beszél, vagy szándékosan tájékoztat félre. A tanárhiány a jövőben sem látszik enyhülni.
De csak az elsős tanulók szüleit kérdezik.
A táboroztatók képzésével, hozzáértésük ellenőrzésével kapcsolatban egyelőre nincs semmilyen kritérium. Tulajdonképpen nem tudjuk, kire bízzuk a gyerekünket vagy magunkat. Vélemény.
A diákokkal ellentétben nekik nem kell leadniuk a telefonjukat, de magáncélra nem használhatják készülékeiket tanítási időben.
Még szinte el sem kezdődött a gyakorlati megvalósítása a diákok iskolai mobilhasználatát tiltó szabálynak, megjelent egy friss belügyminiszteri rendelet arról, hogy szerdától tanítási időben és napköziben a pedagógus is csak oktatási célra használhatja a saját mobilját.
A kormány előfinanszírozta az összeget.
Személyre szabott éves teljesítménycélok, valamint „a feladatellátás egyes összetevőit megjelenítő egységes értékelési szempontok” alapján a 2024/2025-ös tanévtől indul a pedagógusok értékelése.
Aki magasabb végzettségű, régebb óta van a pályán, vagy magasabb fizetési kategóriában volt, annak ez mindössze 10-15 százalékot jelent – vagy egyenesen semmit.
Átláthatatlanul és döcögősen kivitelezve, de érdemi bérfejlesztésről van szó a pedagógusok esetében – bár az első fizetési papírok szerint van, aki csak 3%-ot kapott –, 2030-ig szóló ígéret is van a folytatódó emelésekre. Jövőképre is nagy szükség lenne, hogy legyen utánpótlás.
A tanárhiányon nem segít, hogy az idei tanévben több mint 2200 új pedagógus került be a rendszerbe.