Google: itt is bekerült a nagyok közé
Úgy tűnik, az idei év kedvez az IT-s, illetve az IT-közeli cégeknek, ám...
Úgy tűnik, az idei év kedvez az IT-s, illetve az IT-közeli cégeknek, ám kevésbé szerencsés a pénzügyi vállalkozásoknak. Ez derül ki a nemrég kiadott Interbrand jelentésből, amely ebben az évben is felállította a világmárkák rangsorát, amelynek megállapításakor leginkább a nemzetközi befolyást és a pénzügyi növekedést vették figyelembe. Az előző évhez képest számos IT-s, illetve IT-hoz kapcsolódó cég (például a Google, az IBM, a Nintendo) mutatott növekedést, míg a pénzügyi óriások inkább lejjebb csúsztak a listán. A Microsoft számára sem volt annyira kedvező az elmúlt időszak, hiszen a 2. helyet elfoglalta előle az IBM.
A lista első helyén egyébként évek óta a Coca Cola trónol, s úgy tűnik nem is nagyon ingatható meg vezető pozíciója. De ott van a vezetők között az IBM, az Intel, a Microsoft, a Toyota és – nem meglepő módon – a McDonald’s is.
Nos, ebbe a rangos társaságba tört be most az éppen tízesztendős Google, tíz helyet ugorva előre 2007-es helyezéséhez képest (tavaly még a 20. helyet mondhatta a magáénak). Az imponáló növekedés magyarázata, hogy a cégóriás nem elégedett meg a keresők piacán betöltött szerepével, hanem agresszív terjeszkedésbe kezdett a mobil és az üzleti szolgáltatások területén is. Mindez azzal is együtt járt, hogy a Google mint fogalom bekerült a mindennapok beszédtémái közé.
További jelentős növekedést könyvelhetett el ebben az évben még a Nintendo (a tavalyi 44. helyről az idei 40.-re kerülve, az Apple (a 33.-ról a 24.-re, illetve az Amazon a 62.-ről az 58.-ra).