2008. április. 22. 15:52 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 22. 15:48 Tech

Költekezési robbanás várható a web 2.0 világában

A San Franciscóban megrendezendő Web 2.0 konferencia előszele szerint a cégek és vállalatok közel ötmilliárd dollárt terveznek elkölteni szociális hálózati alkalmazásokra az elkövetkezendő öt évben.

A szociális hálózatok egyre jobban
bekerülnek a cégek vérkeringésébe
© sxc.hu
A Forrester kutató és elemző cég által készített felmérés szerint az észak-amerikai és európai vállalatok több mint fele tekinti prioritásnak a „webkettőt” – írja a BBC.

„Ebben látjuk a web jövőjét” – nyilatkozta Jennifer Pahlka, a San Franciscó-i konferencia társelnöke. „A meghívott cégek olyan bejelentéseket tesznek majd az eseményen, amelyek a jövőt építik.”

A Forrester jelentése szerint a közelgő napokban bejelentett, jelenleg még fejlesztés alatt álló technológiák „gyökeresen új irányt” jelentenek az üzleti – alkalmazottakkal és ügyfelekkel folytatott – kommunikáció terén.

A tanulmány olyan cégeket említ, mint például a General Motors, a McDonald’s és a Wells Fargo Bank, amelyek már felismerték az olyan eszközök használati értékét, mint a blogok, az RSS-hírolvasók, a hang-, és videoállományokat megjelenítő podcastok és a közösségi hálózatok.

Oliver Young elemző szerint az USA-béli, kanadai és európai cégek mintegy 56 százaléka tekinti elsődleges prioritásnak a web 2.0-t 2008-ban.

Közösségi hálózatok a
vállalatok életében
Idén januárban tartotta a floridai Orlandóban legnagyobb éves rendezvényét a Lotusphere 2008-at az IBM. Az egyhetes konferencián a web 2.0 vívmányai-nak és a vállalati üzletmenetnek a kapcsolata állt a középpontban.
Helyszíni tudósításunk a Lotusphere 2008-ról.
„A web 2.0 gazdasági világában most a nagyvállalati oldalra érdemes pozicionálnia magát a fejlesztő cégek többségének, itt van ugyanis a legnagyobb mozgástér és aktivitás jelenleg” – fejtette ki Young a BBC-nek adott interjújában.

A Forrester hét web 2.0-s kategóriát állított fel: a blogok, az alkalmazások keresztezéséből létrejövő öszvérek, az úgynevezett mashupok, a podcastok, az RSS, a közösségi hálózatok, az egyes alkalmazásokat egy kattintással elérhetővé tévő beépülő modulok, vagyis widgetek, illetve a felhasználók által szerkesztett wikik. Ezek közül a felmérés szerint a közösség hálózatok képezik majd a legnagyobb befektetési kört, azonban még ez is eltörpül majd a szoftveripar által igényelt több millió dolláros költségekhez képest.

„A cégek számára a nehézséget a hirdetési bevételek realizálása jelenti” – magyarázta Young. „Ugyanis még az olyan nagy forgalmú oldalak is, mint például a Facebook, komoly problémákkal küzdenek, amikor konkrét bevételre szeretnék váltani az óriási látogatottságukat.”

Az elemző szerint számítani kell egy olyan fordulópontra, amikor a befektetési kedv mérséklődik, amikor a web 2.0-s alkalmazások egyre elterjedtebbé válnak és végül beolvadnak a kollaborációt lehetővé tévő szoftvercsomagokba.

A San Franciscó-i konferenciára mintegy 7000 meghívott vendéget, cégvezetőket és bloggereket várnak.

Élet+Stílus hvg.hu 2024. december. 19. 15:07

Kösz, jól különkiadás: Nem igaz, hogy nincs egészséges ünnepi menü. Mi meg is főztük

El kellene hagynunk a tradicionális ünnepi fogásokat? Hogyan hangoljuk össze a család étkezési szokásait karácsonykor? A hal tényleg jobb, mint a hús? Hogyan fermentáljunk, és miért jó a savanyítás? Hogyan helyettesítsük a cukrot? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ a HVG egészségpodcastjának különkiadásában, de nem csak beszélgettünk a karácsonyi fogásokról, el is készítettünk pár egészséges alternatívát.