Költekezési robbanás várható a web 2.0 világában
A San Franciscóban megrendezendő Web 2.0 konferencia előszele szerint a cégek és vállalatok közel ötmilliárd dollárt terveznek elkölteni szociális hálózati alkalmazásokra az elkövetkezendő öt évben.
A szociális hálózatok egyre jobban bekerülnek a cégek vérkeringésébe © sxc.hu |
„Ebben látjuk a web jövőjét” – nyilatkozta Jennifer Pahlka, a San Franciscó-i konferencia társelnöke. „A meghívott cégek olyan bejelentéseket tesznek majd az eseményen, amelyek a jövőt építik.”
A Forrester jelentése szerint a közelgő napokban bejelentett, jelenleg még fejlesztés alatt álló technológiák „gyökeresen új irányt” jelentenek az üzleti – alkalmazottakkal és ügyfelekkel folytatott – kommunikáció terén.
A tanulmány olyan cégeket említ, mint például a General Motors, a McDonald’s és a Wells Fargo Bank, amelyek már felismerték az olyan eszközök használati értékét, mint a blogok, az RSS-hírolvasók, a hang-, és videoállományokat megjelenítő podcastok és a közösségi hálózatok.
Oliver Young elemző szerint az USA-béli, kanadai és európai cégek mintegy 56 százaléka tekinti elsődleges prioritásnak a web 2.0-t 2008-ban.
Közösségi hálózatok a vállalatok életében |
Idén januárban tartotta a floridai Orlandóban legnagyobb éves rendezvényét a Lotusphere 2008-at az IBM. Az egyhetes konferencián a web 2.0 vívmányai-nak és a vállalati üzletmenetnek a kapcsolata állt a középpontban. Helyszíni tudósításunk a Lotusphere 2008-ról. |
A Forrester hét web 2.0-s kategóriát állított fel: a blogok, az alkalmazások keresztezéséből létrejövő öszvérek, az úgynevezett mashupok, a podcastok, az RSS, a közösségi hálózatok, az egyes alkalmazásokat egy kattintással elérhetővé tévő beépülő modulok, vagyis widgetek, illetve a felhasználók által szerkesztett wikik. Ezek közül a felmérés szerint a közösség hálózatok képezik majd a legnagyobb befektetési kört, azonban még ez is eltörpül majd a szoftveripar által igényelt több millió dolláros költségekhez képest.
„A cégek számára a nehézséget a hirdetési bevételek realizálása jelenti” – magyarázta Young. „Ugyanis még az olyan nagy forgalmú oldalak is, mint például a Facebook, komoly problémákkal küzdenek, amikor konkrét bevételre szeretnék váltani az óriási látogatottságukat.”
Az elemző szerint számítani kell egy olyan fordulópontra, amikor a befektetési kedv mérséklődik, amikor a web 2.0-s alkalmazások egyre elterjedtebbé válnak és végül beolvadnak a kollaborációt lehetővé tévő szoftvercsomagokba.
A San Franciscó-i konferenciára mintegy 7000 meghívott vendéget, cégvezetőket és bloggereket várnak.