2007. március. 21. 13:49
MTI
Utolsó frissítés: 2007. március. 21. 13:49
Tech
Tavaly egymilliárd dollárnyi forgalmat generáltak az online játékok
A sokszereplős online játékok piaci értéke Észak-Amerikában és Európában egy friss jelentés szerint 2006-ban először meghaladta az egymilliárd dolláros álomhatárt.
Élen a Second Life és a World of Warcraft © secondlife.com |
A legfőbb jövedelemforrás mindkét térségben az előfizetés volt, a reklámokból és a játékok során vásárolható virtuális tárgyak forgalmából pedig az összbevétel 13 százaléka származott.
Piers Harding-Rolls, a tanulmány szerzője szerint "az elmúlt néhány évben, a World of Warcraft sikerének köszönhetően gombamód növekszik az MMOG-piac, különösen Európában."
A piac bővülése és az egymilliárd dolláros (mintegy 185 milliárd forint) határ áttörése azonban mindenekelőtt az egyre újabb játéktípusok - például a virtuálisvilág-építő játékok, mint a Second Life - megjelenésének köszönhető. "A piac elmozdult a speciális, rétegigényekre szabott játékok felé" - mondta Harding-Rolls a BBC brit közszolgálati műsorszóró társaság honlapján megjelent cikk szerint. A feltörekvő MMOG-típusok a világépítő-fajta mellett az állatnevelő-, a kirakós- és a sportjátékok.
Továbbra is a World of Warcraft stratégiai játék a legnépszerűbb: világszerte 8 millió előfizetője van, ebből a hárommillió a vizsgált két térségben, ahol a Screen Digest honlapján megjelent kutatási összefoglaló szerint 54 százalékos a piaci részesedése és egy év alatt 471 millió dollárt termelt.
2011-ig további erőteljes növekedés várható. Gyorsabb ütemű bővülésre inkább Európában lehet számítani, mert a piac még nem annyira telített, mint Észak-Amerikában, és jobban terjed a szélessávú internet-szolgáltatás.
Az előrejelzés szerint 2011-re a MMOG-piac eléri a másfélmilliárd dollárt, és az előfizetők száma meghaladja a 10 milliót.
Tech
2007. március. 04. 17:10
Játékos öldöklés
Tech
hvg.hu
2007. március. 09. 07:35
Az agy a következő generációs játékok joystickje
Világ
euractiv.hu
2007. január. 12. 13:23
Az EU hadat üzen az agresszív videojátékoknak
Tech
hvg.hu
2006. október. 02. 12:39
Betiltja az online szerencsejátékot az USA
Tech
MTI
2007. január. 12. 08:25
Videojáték, mint rákellenes orvosság?
Tech
hvg.hu
2007. február. 07. 12:38
A videojáték jót tesz a szemnek
Tech
hvg.hu
2006. szeptember. 07. 16:56