2007. március. 09. 07:35 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 08. 19:00 Tech

Az agy a következő generációs játékok joystickje

Egy új játékplatform révén lehetővé válik, hogy a virtuális világokat irányítsunk pusztán az agyunk, és az érzelmeink segítségével.

Az agyhullám-vezérlést lehetővé
tévő sisak látványterve
Az Emotiv Systems nevű vállalat mutatta be a héten, San Franciscóban rendezett Game Developers Conference-en (Játékfejlesztők Konferenciája) az agyhullámokkal irányítható játék interfészét, mely egy sisakból és egy szoftverből áll.

A Project Epoc rendszerében a játékos tárgyakat mozgathat pusztán a gondolataival, de reagál az arckifejezéseink változására és arra is, mennyire éli bele magát a játékos a virtuális izgalmakba – mondta el a termék bemutatóján a cég feje.

A sisakba telepített szenzorok érzékelik az agy elektromos hullámait, melyeket utána a szoftver kielemez, és vezeték nélküli hálózaton továbbít a számítógépnek – magyarázza a megoldás működését Randy Breen az Emotiv vezető fejlesztője.

A kézírás- vagy hangfelismeréshez hasonlóan, az Epoc-nak is szüksége van tanulási időszakra, míg elsajátítja használója agyhullámainak sajátosságait, s ezután egyre jobb „megértésre” képes.

Breen szerint érdekes megfigyelés, hogy a gyerekek, és azok a vállalkozó szellemű felnőttek, aki hisznek egy ilyen rendszer működésében, sokkal jobban képesek irányítani a gépet agyhullámaikkal.

„Rengeteg gyerek kipróbálta az eszközt, és a legjobb eredményeket ők érték el” –mondja Breed, aki azt is hozzáteszi, hogy ennek hátterében a gyerekek sokkal bátrabb fantáziahasználata állhat

Ők ugyanis még hisznek benne, hogy például egy poharat pusztán az akaratukkal és a szemükkel képesek arrébbhelyezni.

Másrészről – teszi hozzá Breen – a felnőttek kialakultabb gondolatokkal bírnak, vagyis egy adott cselekvéshez ugyanazt a gondolatot képesek társítani, s ezzel növelhető a rendszer működtetésének biztonsága, hatékonysága.

A konferencián bemutatott készülék még csak prototípus, hogy a fejlesztők is lássák, mire képes a technológia. S ugyan az Emotiv még nem jelentett be senkivel hivatalos partnerséget, Breen szerint mégis már 2008-ban piacra lépnek a termékkel.

A játékipari felhasználás mellett, a fejlesztői más piaci szegmensekben, így a gyógyászatban, biztonságtechnikában és piackutatásban is tervezik az alkalmazását – közölte az ausztrál államot is befektetői között tudó cég vezetője.

Hirdetés