2007. január. 29. 16:33
MTI/hvg.hu
Utolsó frissítés: 2007. január. 30. 14:04
Tech
Pénzt oszt a YouTube a felhasználóknak
Reklámbevételeiből fogja támogatni a feltöltött videoklipek készítőit a YouTube, hogy ösztönözze a felhasználók kreativitását - jelentette be a videomegosztó portál egyik alapítója, Chad Hurley a Financial Times londoni gazdasági napilap hétfői tudósítása szerint.
Több videomegosztónál már fizetnek az olyan művekért, amelyek népszerűsége reklámbevételt hoz a portál működtetőinek. A YouTube-nál azonban úgy találták, hogy a "honoráriumfizetés nem a legmegfelelőbb módszer a közösségépítéshez" - mondta Hurley. A felhasználókat szerinte kezdetben elsősorban az motiválta, hogy "visszajelzést kapjanak műveikről."
A 2005-ben alapított amerikai "garázsvállalkozás" időközben az elsőszámú videomegosztó portállá nőtte ki magát, amelyet 70 millió internetező keres fel havonta. Hurley szerint "már akkora a közönségünk, hogy a reklámbevételekből tudjuk támogatni az alkotókat és ösztönözni a kreativitást."
Példaként említhető az alábbi videó, amelyet eddig több mint 379 000-en töltöttek le, s több száz hozzászólást írtak mellé. A kólás-mentos-os páros egyébként azóta a cukorkagyártó számára készít reklámokat.
A felhasználóknak szánt összeg nagyságáról Chad Hurley nem nyilatkozott, de szerinte a Google - amely tavaly októberben mintegy 330 milliárd forintnak megfelelő összegért felvásárolta a YouTube-ot - "elég tőkeerős."
A svájci Davosban zajló Világgazdasági Fórumon Hurley kifejtette: hónapokon belül készen áll a rendszer, amelynek segítségével a beküldött videók közül kiszűrhetőek lesznek a szerzői jogi védelem alatt álló művek. Ezen kívül "audio-ujjlenyomat" kifejlesztésén is dolgoznak, hogy a YouTube-ra kirakott videókban felhasznált zeneszámokat megjelentető lemezkiadók is hozzájussanak a nekik járó jogdíjhoz. Minderre azért helyeznek különös hangsúlyt a videomegosztó portál fejlesztői, mert az elmúlt időszakban több alkalommal is szerzői jogi vitába keveredtek különböző vállalatokkal.
A 2005-ben alapított amerikai "garázsvállalkozás" időközben az elsőszámú videomegosztó portállá nőtte ki magát, amelyet 70 millió internetező keres fel havonta. Hurley szerint "már akkora a közönségünk, hogy a reklámbevételekből tudjuk támogatni az alkotókat és ösztönözni a kreativitást."
Példaként említhető az alábbi videó, amelyet eddig több mint 379 000-en töltöttek le, s több száz hozzászólást írtak mellé. A kólás-mentos-os páros egyébként azóta a cukorkagyártó számára készít reklámokat.
A felhasználóknak szánt összeg nagyságáról Chad Hurley nem nyilatkozott, de szerinte a Google - amely tavaly októberben mintegy 330 milliárd forintnak megfelelő összegért felvásárolta a YouTube-ot - "elég tőkeerős."
A svájci Davosban zajló Világgazdasági Fórumon Hurley kifejtette: hónapokon belül készen áll a rendszer, amelynek segítségével a beküldött videók közül kiszűrhetőek lesznek a szerzői jogi védelem alatt álló művek. Ezen kívül "audio-ujjlenyomat" kifejlesztésén is dolgoznak, hogy a YouTube-ra kirakott videókban felhasznált zeneszámokat megjelentető lemezkiadók is hozzájussanak a nekik járó jogdíjhoz. Minderre azért helyeznek különös hangsúlyt a videomegosztó portál fejlesztői, mert az elmúlt időszakban több alkalommal is szerzői jogi vitába keveredtek különböző vállalatokkal.
Háló
2006. október. 18. 00:00
A Google megvette a YouTube-ot
Média
hvg.hu
2006. december. 08. 16:12
Válogatás nélkül tiltat le videókat az RTL Klub? - a YouTube-ról is
Shake
MTI
2006. november. 05. 10:03
Utube kontra YouTube
Shake
MTI
2006. december. 20. 08:56
A YouTube-ot használja a rendőrség
Tech
MTI
2006. november. 03. 12:15
Tiltakozik a Premier League és az NBA a YouTube-nál
Tech
hvg.hu
2006. október. 24. 16:18
A YouTube elkerülheti a Napster végzetét
Tech
MTI/hvg.hu
2006. november. 07. 12:49
A YouTube-ot választották az év találmányának
Tech
hvg.hu
2006. október. 19. 12:18