A felhasználók szerint egyre fontosabb az információ biztonsága
A felhasználók növekvő biztonsági elvárásai csökkenthetik a márkák iránti bizalmat.
A felhasználók folyamatosan aggódnak az információ biztonságának veszélyeztetettsége miatt, és egy felmérés szerint ez az aggodalom egyre fokozódik az Egyesült Államokban és Európában egyaránt, nagy hatást gyakorolva a felhasználói hűségre és az üzleti kapcsolatokra. A 2200 felhasználó részvételével végzett „Secure the Trust of Your Brand” (Őrizd meg a márkád iránti bizalmat) kutatást a Chief Marketing Officer (CMO) Council (Marketingvezetők Tanácsa) és a Business Performance Management (BPM) Forum (Üzleti Teljesítmény Menedzsment Fórum) állította össze a Symantec és a Factiva közreműködésével.
A felmérésben megkérdezettek több mint fele nem csupán azt állította, hogy aggodalmuk a biztonság kérdését illetően egyre nő – különösen azok között, akik már első kézből megtapasztaltak valamilyen támadást –, hanem olyan komolyan veszik ezeket az incidenseket, hogy 40 százalékuk éppen biztonsági okokból kifolyólag szakított meg bizonyos tranzakciókat, amelyeket online, telefonon vagy valamilyen áruházon keresztül folytatott. A válaszadók több mint harmada úgy vélekedett, hogy az üzleti ügyeket máshol intéznék, ha úgy éreznék, személyes információik veszélyben vannak, egynegyedük pedig garantáltan máshova helyezné át ezeket a tevékenységeket. Indokoltak az ilyen negatív felhasználói reakciók: 2005-ben több mint 52 millió számla feljegyzést loptak el, illetve tűnt el, így a tavalyi rekordévnek számít az ilyen cselekményeket tekintve.
Az Opinion Research Corporation által lefolytatott kutatás főbb megállapításai:
· Az amerikai felhasználók félnek leginkább az azonosítók eltulajdonításától. Sokkal jobban tartanak tőle, mint a terrorfenyegetésektől vagy más személyi biztonságot veszélyeztető körülménytől. Ezzel párhuzamosan az európai felhasználók az internetes tranzakciók biztonságát tekintik az információt érintő fenyegetettségek közül a legkiemelkedőbbnek.
· A számítógép biztonsági fenyegetések, mint a vírusok vagy a kémprogramok egyesítő erőt jelentenek mindkét földrajzi térségben: az Egyesült Államokban és Európában a felhasználóknak mintegy kétharmada esett már áldozatául ilyen jellegű támadásoknak.
· Akadnak olyan vállalatok, amelyek robosztus biztonsági előírásaikkal és válaszstratégiáikkal váltak ismertté. Arra a kérdésre, hogy a biztonság tekintetében mely iparágban vagy konkrét vállalatban bíznak meg leginkább, a felhasználók nagyon különböző válaszokat adtak, lehetőséget adva a vállalatoknak és iparágaknak a bizalom további építésében. A válaszadók az iparágak közül a bankszektort vélték a legbiztonságosabbnak.
„Az eredmény azt mutatja, hogy a digitális korban a felhasználók figyelme egyre fokozottabban irányul az információbiztonság felé, és ez elegendő ahhoz, hogy jelentős hatást gyakoroljon a márkák megítélésére és értékére” – mondta Donovan Neale-May, a CMO Tanács ügyvezető igazgatója. „Az IT biztonság és sértetlenség egy új lehetőség a vállalatok számára, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól.”
A felhasználókat érintő kutatás csak egy része az átfogó Secure the Trust of Your Brand kezdeményezésnek, amely üzleti és marketing igazgatókkal lefolytatott kvalitatív interjúkat és kvantitatív felméréseket, valamint az Emory University Ziman Institute of Brand Science által összeállított kutatást, illetve a Factiva által végzett átfogó média nyomon követést is magában foglal. A teljes Secure the Trust of Your Brand jelentés 2006 szeptemberében lesz elérhető. Szeptemberre várható a Secure the Trust of Your Brand Web kutatás is, amelyben elismert iparági vezetők interpretálják a tanulmány eredményeit, illetve hasznos tanácsokat adnak.