2006. március. 03. 10:23 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 03. 10:08 Tech

Felháborodás a gyors ügyintézés kulcsa?

Egy érdekes szociológiai kísérlet során kutatók azt vizsgálták, hogy hogyan hat a hangerő, amellyel előadja valaki a panaszát, az ügyben illetékes hivatalnokra.

A vizsgálatot a Haifai Egyetem kutatói kanadai kollégákkal közösen végezték 310 önkéntes "panasztevő" bevonásával, akik különböző hangerővel tették bejelentéseiket, miközben a tudósok regisztrálták a hivatalnokok reakcióját -tájékoztat a JNews című, orosz nyelvű internetes portál.

Mindeme tapasztalat birtokában a tudósok azt a következtetést vonták le, hogy amennyiben a panasz jogos, nem érdemes hangoskodni. Minél kevésbé indokoltak azonban a panasztevő követelései, a kérelmezőnek annál nagyobb hangerővel célszerű nyomatékot adnia szavainak.

A kutatók magyarázata szerint az érzelmek az emberi kommunikáció kiegészítő eszközei. Amennyiben a hivatalnok minden további nélkül megérti a kifogás jogosságát, a harag, felháborodás által közvetített felesleges információ csak akadályozza abban, hogy higgyen a panaszos igazában. Ugyanakkor, ha a panasz, kifogás nem igazán jogos, érdemes a hiányosságot érzelmekkel pótolni.

A kutatók azt tanácsolják mindazoknak, akiknek a magas hivatalban kell instanciázni, hogy először nyugodtan adják elő kérelmüket, s csak abban az esetben emeljék fel hangjukat, ha a "semleges" információ kevésnek bizonyult az ügyintéző meggyőzésére.

hvg360 Riba István 2025. március. 12. 12:42

A határon túliakon csattanhat Orbánék ostora

Már annyira nem alap az Alaptörvény, hogy a tervezett módosítást követően a magyar állampolgárok közül sem mindenkit védene egyformán. A kettős állampolgárok magyar állampolgárságának a felfüggesztését és ezáltal a kiutasításuk lehetőségét megteremtő politikai eszközt más országok is bevethetik. Az „amerikai mintára” készült módosításnak nem az USA-ban, hanem a magyar történelem sötét időszakában van előképe.