Egy magyar márka az élre tör
Idén év végére – ha tervei valóra válnak – a Szentkirályi Ásványvíz Kft. 150 millió palack ásványvíz forgalmazására lesz képes Magyarországon, ami a hazai 650 millió palackos összes ásványvízfogyasztás majd egynegyede.
Ritkán történik meg, hogy egy magyar márka akár csak a helyi vagy a regionális piacon is versenyre kényszeríthessen multinacionális vállalkozásokat. Már pedig a Szentkirályi Ásványvíz Kft. ezt tette az egyik legnehezebb termékszegmensben. Az 1994-ben alapított cégre akkor terelődött jelentősebb figyelem, s csillaga is akkor kezdett meredekebben emelkedni, amikor 2004-es párizsi Aqua Expo-n – a szénsavmentes kategóriában – elnyerte a legjobb külföldi ásványvíznek járó Eauscar-díjat. A cég az idén újra Eauscar-díjat szerzett a rózsaolajjal és gyógynövény-kivonatokkal ízesített ásványvizével.
Az ásványvíz piacot ma még a softdrink multik uralják. Pozícióváltás © szentkiralyi.hu |
A mennyiségi mutatók mellett a Szentkirályi Ásványvíz a minőségben is vezető pozíciót célzott meg a hazai piacon. A hatszáz négyzetméteres üzem „laboratóriumi” körülményeket teremtett az immár három kategóriában forgalmazott termékek – szénsavas/szénsavmentes, rózsaolajjal ízesített és citromos-mentás ásványvizek –előállításához. Az új gyártósort a francia Sidel cég szállította.
A Szentkirályi 2005 tavaszán a termékkínálatát is bővítette – szintén Eauscar díjjal kitüntetett – Rózsa névre keresztelt, „piros kupakos”, enyhén szénsavas, illetve a citrom-menta ízesítésű, friss illatú, édes ízű Szentkirályi Ásványvízzel. Az ízesített víz forgalmazására Magyarországon és külföldön is idén nyartól kerül sor, a tervek szerint 1 millió flakonnyit palackoznak majd, mivel külföldön népszerűbbek az ízesített vizek, a termékek 70 százalékát az országhatáron túl, 30 százalékát pedig itthon értékesítik.