2005. április. 20. 12:21
MTI
Utolsó frissítés: 2005. április. 20. 12:38
Tech
A japánok a kamerás mobilt szeretik
Az MM Research Institute piackutató a meredek visszaesést Japánban a viszonylag magas 2003-as bázisnak tulajdonítja, amit a kamerával felszerelt készülékek rohamos terjedése és a készülékcserék idéztek elő.
A március 31-én zárt tavalyi pénzügyi évben a mobiltelefonok értékesítése - leszámítva a mobil rendszereszközökét - 12,2 százalékkal 43,97 millióra csökkent Japánban.
A gyártók közül a Sharp és a Sanyo kivételével mindegyik forgalma csökkent. A legtöbb készüléket a NEC adta el 8,17 millió darabos forgalommal, a második helyen pedig a Panasonic Mobile Communications állt 7,60 millióval.
A piackutató intézet szerint az idén 1,7 százalékkal 44, 70 millióra emelkedik a készülékek értékesítése a harmadik generációs technológia terjedésével párhuzamosan.
A gyártók közül a Sharp és a Sanyo kivételével mindegyik forgalma csökkent. A legtöbb készüléket a NEC adta el 8,17 millió darabos forgalommal, a második helyen pedig a Panasonic Mobile Communications állt 7,60 millióval.
A piackutató intézet szerint az idén 1,7 százalékkal 44, 70 millióra emelkedik a készülékek értékesítése a harmadik generációs technológia terjedésével párhuzamosan.