Ügyfél-elégedettség szempontjából a Facebook a legutolsó a közösségi oldalak rangsorában egy amerikai felmérés szerint. A Wikipedia az első, a YouTube a második, a MySpace pedig már nem szerepel a listán.
Emberek milliói töltenek hosszú órákat a világ jelenlegi legnagyobb közösségi oldalán, de nagyon kevesen elégedettek a Facebook szolgáltatásaival. Túl zavaros, nem kellemes a felhasználói élmény, állandóan változik a felhasználói felület, túl sok a reklám - valószínűleg ezért büntetik a felhasználók az USA-ban a Facebookot.
Az ACSI (American Customer Satsifaction Index, magyarul Amerikai Ügyfél-elégedettségi Index) felmérése szerint az ügyfél-elégedettségi listán az utolsó helyre került Mark Zuckerberg birodalma – derül ki a Cnet írásából. A megszerezhető 100 pontból csupán 66-ot gyűjtött - messze elmaradva a Wikipediától, amely a maga 78 pontjával a legnépszerűbb platform. A YouTube áll a második helyen 74 ponttal, a MySpace viszont már nem szerepel a listán, mert nem volt az értékelhető eredményhez elég válaszadó.
Az összes vizsgált közösségi oldal, kereső és híroldal (mint a Huffington Post vagy a New York Times) közül - a Facebook csúszott a legrosszabb helyre. Sőt, a teljes listán is, amely más szektorokat is vizsgál, a Facebook az utolsó 15 között van.
A Facebooknál csak a légitársaságokkal, az energetikai vállalatokkal és a kábelszolgáltatókkal kevésbé elégedettek az amerikaiak. A 20 legnépszerűtlenebb cég között sok olyan van, amelyiknek nincs igazi versenytársa. Ennek megfelelően, minél nagyobb mértékben függ az ügyfél az adott szolgáltatótól, annál elégedetlenebb. Ebből az következik, hogy ígéretes jövő vár a Google Pluszra.
A Google az első a keresőmotorok versenyében a felmérés szerint - a tavalyi eredményhez képest 4 százalékkal javult, 83 pontot szerzett. Ugyanakkor a Microsoft Bingje szorosan a nyomában van: a 2010-es eredményhez képest 7 százalékot javult, idén 82 pontot kapott. A Bing jelenleg 17 százalékot hasít ki a keresőmotorok piacából, szemben a tavalyi 9 százalékos eredménnyel.
Az ACSI rendszeresen vizsgálja az ügyfelek elégedettségét, több száz vállalatot elemeznek, a felmérésekben pedig esetenként 70 000 interjúalany is részt vehet.