Az ABI research előrejelzése szerint 2016-ra mintegy 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd a mobiltelefonos játék-szektor.
Egyre komolyabb tényezővé válik a mobiltelefonos játék a szórakoztatóiparban. Az okostelefonok terjedésével egyre több játék lesz könnyedén hozzáférhető, ráadásul folyamatosan bővül a játékosok köre is, mert a nők és az idősebbek is játszanak. Ezt a forgalmi adatok is tükrözik: az ABI research úgy számolja, hogy a 2011-es ötmilliárd dolláros szintet messze meghaladja, és 2016-ra mintegy 16 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd a szektor.
A mobil gaming bevételeinek jelentős része származik virtuális termékek értékesítéséből, illetve a játékhoz kapcsolódó egyéb vásárlásokból. 2011-ben a bevételek mintegy harmadát tették ki ezek. 2016 végére az arány várhatóan 50 százalékra növekszik. Ezzel párhuzamosan a játékokhoz kapcsolódó mobil hirdetési piac is meglódul majd – a hirdetők kihasználják, hogy a mobil játékosok egyre nagyobb tömegét lehet elérni.
A mobiljáték-ágazatban ráadásul kevés a földrajzi megkötés, hiszen a tartalmat digitálisan forgalmazzák. A régi nagy nevek helyett ezért is érkezhetnek újak, mint például a Zynga.
A mobiltelefonos játékok készítői ugyanakkor továbbra sem bazírozhatnak a szerencsére: a kiemelkedő tartalom a siker kulcsa. Jó példa erre a Rovio által fejlesztett Angry Birds, amely nem csak a címével keltette fel a játékosok figyelmét.
Sok klisé nem igaz ma már
Németországban 23 millióan játszanak rendszeresen számítógépes vagy videójátékot. Majdnem a fele nő – pontosan 44 százalék – áll a GfK jelentésében.
Az elmúlt évek során egyre több nő kezdett el játszani – nem igaz ma már az a klisé, hogy a játékosok fiatal, független férfiak – mondja a Spiegel Online által idézett Bundesverbandes Interaktive Unterhaltungssoftware (BIU) – szakértő.
A GfK felmérés szerint a nők előszeretettel játszanak közösségi oldalakon, és a mozgás-, zene- vagy táncjátékokat kedvelik. Egyre többen játszanak együtt a családtagjaikkal is.
Játékosnak azt tekintette a felmérés, aki havonta több alkalommal játszik videó- vagy számítógépes játékot.