A hétvégén Malajzia rendezi a szezon második Forma-1-es futamát, ahol a módosított FIA-szabály miatt több előzésre számítanak a pilóták.
Nico Rosberg, a Forma-1-es Mercedes GP pilótája szerint csapata két hete éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy ne ismétlődhessen meg az Ausztrál Nagydíjon történt kettős kiesés.
Michael Schumacher és Rosberg idő előtti melbourne-i búcsúja már csak azért is kínos volt, mert a Mercedest és a W02-t mindenki az első három legerősebb versenyautó közé várta a szezon előtti teszteredmények alapján.
"Ausztrália nem volt jó kezdet - mondta Malajziában Rosberg. - Nem tudtunk az első Forma-1-es hétvége folyamán megbízható autót összerakni. Sem az alkatrészek, sem az aerodinamika, sem a technikai háttér területén nem találtuk meg a helyes utat."
Rosberg szerint jelenleg egyelőre semmilyen adat alapján nem tudják összehasonlítani magukat a többi csapattal. "Egyelőre azon vagyunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki abból, amink van, aztán jöhet az összehasonlítgatás."
Változást hozhat, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, engedélyezi a DRS (légellenállás-csökkentő)-rendszer kibővített használatát. Eddig csak a hosszú egyenesek 600 méteres szakaszán volt engedélyezett a hátsó szárnyak szögének átmeneti átállítása előzéskor, a mostani döntés értelmében azonban az egyenes szakasz teljes hosszában lehet használni. Szepangban ez a táv 928 méter.
A szabály azon része nem változott, miszerint a hátul haladó autó csak abban az esetben aktiválhatja a DRS-t, ha az egyenes előtti utolsó kanyarban már egy másodpercen belülre ért az előtte lévő autóhoz képest.
Jenson Button, a McLaren világbajnok pilótája szerint ez sokkal többet fog segíteni, mint Ausztráliában, mert az előzni kívánó pilóták jobban kihasználhatják. "Szepangban a lassú kanyar miatt DRS nélkül is jól lehet előzni a célegyenesben."
"Ha Szepangban nem működik, akkor sehol nem fog" - tette hozzá Mark Webber, a Red Bull Racing ausztrál pilótája. - Lassú kanyar van a célegyenes mindkét oldalán, maga az aszfaltcsík pedig olyan széles, mint a Heathrow repülőtér leszállópályái."
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.