A Forma-1 60 éves történetében még egyszer sem fordult elő, hogy öt futammal a szezon vége előtt még öt pilótának legyen esélye az egyéni világbajnoki cím megszerzésére.
"Biztos vagyok abban, hogy ez az idény a történelemkönyvekben fog szerepelni" - mondta ezzel kapcsolatban a címvédő Jenson Button, a McLaren brit versenyzője, aki tavaly már beírta magát a sportág krónikájába, miután a félig-meddig újonc Brawn istálló egyik autójában ülve megnyerte a 2009-es pontversenyt, ráadásul csapata is bajnok lett a konstruktőrök között.
A vasárnap sorra kerülő Szingapúri Nagydíjon minden bizonnyal élesedni fog a küzdelem a vb-címért harcban álló pilóták, azaz a jelenleg első, ausztrál Mark Webber (Red Bull, 187 pont), a 2008-as bajnok brit Lewis Hamilton (McLaren, 182) a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso (Ferrari, 166), Button (165) és a német Sebastian Vettel (Red Bull, 163) között. Az ebben a szezonban bevezetett új pontszámítási rendszer lehetőséget ad arra, hogy a mostani sorrend könnyedén megforduljon, a futamgyőzelemért ugyanis 2010-ben már 25 pont jár, s most a listavezető és az ötödik között is "csak" 24 pont a különbség.
"Teljesen mindegy, hogy ketten, öten vagy nyolcan küzdünk a világbajnoki címért - fogalmazott a csütörtöki sajtótájékoztatón Webber. - Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy a feladatomat a legjobb tudásom szerint teljesítsem. Nem az a lényeg, hogy Szingapúr után is az élen álljak, hanem az, hogy az utolsó futam leintését követően nekem legyen a legtöbb pontom."
Az ausztrált üldöző Hamilton szerint egyszerű taktika mentén kell versenyeznie: "Olyan gyorsnak kell lennem, amilyen még sosem voltam életemben. Felkészültnek érzem magam az ilyen helyzetekre, egyszerűen csak sallangmentesen kell végrehajtanom, amit eltervezek."
A szingapúri pálya, a Marina Bay Street Circuit 2008-ban debütált az F1-es sorozatban, s az első éjszakai versenyként került be a sportág történetébe. Két éve az akkor még Renault-ban ülő Alonso, tavaly pedig Hamilton diadalmaskodott a 61 körös futamon. A villanyvilágítású éjjeli száguldás épp az egyik legrutinosabb, az idén visszatért 41 éves Michael Schumacher (Mercedes GP) számára tartogat új kihívásokat, a hétszeres világbajnok német ugyanis 2006-os, "első" visszavonulása óta még sosem körözött az 5,073 km hosszú aszfaltcsíkon.
Az előzetes meteorológiai jelentés nem sok jóval kecsegtet a pilóták számára: az időjósok esőre számítanak, de a mezőny egyik tagja sem tudja, hogy pontosan mit jelent majd a villanyfényes pályán ilyen körülmények között versenyezni. "A legnagyobb gond az autók mögött keletkező vízfüggöny, amelyről el sem tudjuk képzelni, mennyire nehezíti majd a látási viszonyokat" - fejtette ki Webber.
FORMA-1, SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2010 |
A verseny programja: Péntek: 1. szabadedzés 12:00, 2. szabadedzés 15:30 Szombat: 3. szabadedzés 13:00, időmérő edzés 16:00 Vasárnap: futam 14:00 (61 kör, 1 kör: 5,073 km, teljes táv: 309.087 km) |
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.