Sport MTI 2010. szeptember. 23. 17:35

Történelmi lesz a 2010-es Forma-1-es szezon

A Forma-1 60 éves történetében még egyszer sem fordult elő, hogy öt futammal a szezon vége előtt még öt pilótának legyen esélye az egyéni világbajnoki cím megszerzésére.

"Biztos vagyok abban, hogy ez az idény a történelemkönyvekben fog szerepelni" - mondta ezzel kapcsolatban a címvédő Jenson Button, a McLaren brit versenyzője, aki tavaly már beírta magát a sportág krónikájába, miután a félig-meddig újonc Brawn istálló egyik autójában ülve megnyerte a 2009-es pontversenyt, ráadásul csapata is bajnok lett a konstruktőrök között.

A vasárnap sorra kerülő Szingapúri Nagydíjon minden bizonnyal élesedni fog a küzdelem a vb-címért harcban álló pilóták, azaz a jelenleg első, ausztrál Mark Webber (Red Bull, 187 pont), a 2008-as bajnok brit Lewis Hamilton (McLaren, 182) a kétszeres világbajnok spanyol Fernando Alonso (Ferrari, 166), Button (165) és a német Sebastian Vettel (Red Bull, 163) között. Az ebben a szezonban bevezetett új pontszámítási rendszer lehetőséget ad arra, hogy a mostani sorrend könnyedén megforduljon, a futamgyőzelemért ugyanis 2010-ben már 25 pont jár, s most a listavezető és az ötödik között is "csak" 24 pont a különbség.

"Teljesen mindegy, hogy ketten, öten vagy nyolcan küzdünk a világbajnoki címért - fogalmazott a csütörtöki sajtótájékoztatón Webber. - Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy a feladatomat a legjobb tudásom szerint teljesítsem. Nem az a lényeg, hogy Szingapúr után is az élen álljak, hanem az, hogy az utolsó futam leintését követően nekem legyen a legtöbb pontom."

Az ausztrált üldöző Hamilton szerint egyszerű taktika mentén kell versenyeznie: "Olyan gyorsnak kell lennem, amilyen még sosem voltam életemben. Felkészültnek érzem magam az ilyen helyzetekre, egyszerűen csak sallangmentesen kell végrehajtanom, amit eltervezek."

A szingapúri pálya, a Marina Bay Street Circuit 2008-ban debütált az F1-es sorozatban, s az első éjszakai versenyként került be a sportág történetébe. Két éve az akkor még Renault-ban ülő Alonso, tavaly pedig Hamilton diadalmaskodott a 61 körös futamon. A villanyvilágítású éjjeli száguldás épp az egyik legrutinosabb, az idén visszatért 41 éves Michael Schumacher (Mercedes GP) számára tartogat új kihívásokat, a hétszeres világbajnok német ugyanis 2006-os, "első" visszavonulása óta még sosem körözött az 5,073 km hosszú aszfaltcsíkon.

Az előzetes meteorológiai jelentés nem sok jóval kecsegtet a pilóták számára: az időjósok esőre számítanak, de a mezőny egyik tagja sem tudja, hogy pontosan mit jelent majd a villanyfényes pályán ilyen körülmények között versenyezni. "A legnagyobb gond az autók mögött keletkező vízfüggöny, amelyről el sem tudjuk képzelni, mennyire nehezíti majd a látási viszonyokat" - fejtette ki Webber.

FORMA-1, SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, 2010
A verseny programja:
  Péntek: 1. szabadedzés 12:00, 2. szabadedzés 15:30
  Szombat: 3. szabadedzés 13:00, időmérő edzés 16:00
  Vasárnap: futam 14:00 (61 kör, 1 kör: 5,073 km, teljes táv: 309.087 km)
párizsi olimpia 2024
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.