A Forma-1 jelenlegi egyetlen gumibeszállítója, a Bridgestone a jelek szerint távozik a sportból 2010 végén. Mi jöhet utána?
A Bridgestone távozása önmagában természtesen nem állítja megoldhatatlan feladat elé a Forma-1-et, a megoldáson azonban érdemes lenne már most elgondolkozni. Jön a Michelin, vagy más, Európában kevésbé ismert gumimárka? Egyáltalán lesz-e több gumibeszállító, és ha lesznek, például a Michelin milyen feltételeket szabhat? Egyáltalán van-e olyan helyzetben, hogy feltételekhez kösse a visszatérését?
Idén mindenki teljesen új autót épített, és most jöhet egy újabb változtatás, ami kihívás elé állítja a mérnököket. Jelenleg azon megy a vita, hogy vajon a most használatos 13 inches (1 inch=2,54 cm) gumikról áttérjenek-e a 18 inchesre. A sportágban évek óta van ilyen felni méretű gumi, és azzal, hogy a Bridgestone távozik az év végén, az F1 megragadhatja az alkalmat, hogy a változással - ami jobban tükrözi a közúti használatot - ismét közelebb hozza az utca emberét a sporthoz.
Egy 18 colos gumit persze nem lehet azonnal felrakni egy Forma-1-es versenyautóra. Valószínűleg megnövekedne a kerekek súlya. A mérnököknek új kihívást fog jelenteni ez a változtatás, hiszen akár 33 kg-ot is kitehet majd egy kerék. Ez jelentősen befolyásolhatja a váltót is, mint ahogyan ezt az A1 Grand Prix sorozatban megtapasztalták, amikor hasonló kereket kezdtek el használni.
A teljes cikket a forma1.hu oldalon olvashatják.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.