2009. november. 17. 15:49 hvg.hu Utolsó frissítés: 2009. november. 17. 15:55 Sport

Button fizetése: "Nem költhetjük el azt a pénzt, ami még meg sincs!"

Nick Fry, a világbajnok BrawnGP egyik csapatfőnöke azt mondta, hogy lassan vége a Jenson Button körüli bérvitának. Egyben jelezte azt is, hogy ésszerű keretek között kell maradni, még ha a pilóta nem is kér sokat.


Nick Fry, a BrawnGP egyik csapatfőnöke mindeddig nem nyilatkozott az egyre jobban kiéleződő bérüggyel kapcsolatban, miután azonban a Mercedes felvásárolta a BrawnGP-t, megtört a jég. A német gyár 75,1 százalékos részt vásárolt a 2009-es világbajnoki csapatban, ahol addig csak motorszállító volt, ezzel gyakorlatilag csapatot szerzett a Forma-1-ben. Miután megtörtént az eladás, aminek révén az istálló annyi pénzhez jutott, amely lehetővé teszi – vagy inkább garantálja – az elitben maradást, Fry sietett kijelenteni, hogy a pénzügyi helyzet kedvező alakulása ellenére nem terveznek mértéktelen költekezést, mint a „részeg tengerészek.”

Márpedig régóta folyik a bérvita Jenson Buttonnal, aki annak idején önként mondott le fizetése egy részéről, mikor a Honda kilépett az F1-ből, most pedig mindenképpen emelni kellene a fizetését. Fry szerint azonban, ha túlzottan megemelik a pilóta bérét, az ahhoz vezethet, hogy az alkalmazottak béréből kellene levonni valamennyit, vagy rosszabb esetben, meg kellene nyirbálni a 2010-es költségvetést, és mindent a világbajnoki fizetéshez igazítani.

Sikerkovácsok: Button és Brawn
© AP
A 2009-es évre Button 3,5 millió dollárt kapott, ennyire csökkentették le nyolcmillió fontos korábbi fizetését. A pilóta most sem szállt el, összesen 7 milliót kér, ami kevesebb, mint pl. Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton vagy Fernando Alonso éves fizetésének a fele. „Ross és én azt szeretnénk, hogy Jenson a csapatnál maradjon – mondta Fry. – Ez a dolog most mindennel szemben prioritást élvez. Hosszú a mi közös történetünk, különösen Jensoné és az enyém. Nagyon lojálisak vagyunk egymással szemben, nyertünk egy világbajnoki címet és továbbra is együtt szeretnénk dolgozni.”

„De a jelenlegi körülmények között ésszerűen kell alakítanunk a fizetéseket. Az a tény, hogy a Mercedes mögénk állt, még nem ok arra, hogy mértéktelen költekezésekbe kezdjünk, mint a részeg tengerészek. Kevesebb pénzből kell megoldanunk dolgokat, mint sok másik csapatnak. A szponzoraink ezért szeretnek minket.”

A történet nem most kezdődött, hanem 2007-ben, mikor a Ferraritól távozó sikerkovács Ross Brawn, akit a Forma-1 jelenlegi legnagyobb zsenijének tartanak, szinte újjáélesztette és ezzel tulajdonképpen megmentette a Hondát. 2009-ben, a japánok kiválása után megmentette a csapatot, majd világbajnoki címet nyert. Ennek ellenére a mostani időszak pénzügyi szempontból nehéz mindenki számára.

„Nem költhetjük el azt a pénzt, ami még meg sincs – érvelt Fry. – Azt hiszem – és biztos vagyok benne, hogy Ross osztja a véleményem –, hogy olyan ajánlatot fogunk tenni Jensonnak, amilyet megengedhetünk magunknak a jelenlegi gazdasági helyzetben. Természetesen ez érezhetően nagyobb lesz, mint a jelenlegi fizetése és reméljük, elfogadja. A döntés az övé, meglátjuk, mennyit számít az együtt töltött idő és az egymás iránti lojalitás. Úgy gondolom, ez már nem a pénzről szól.”

A csapatfőnök ugyanakkor visszautasította azt a híresztelést, miszerint a Mercedes német összetételű csapatot szeretne építeni az istállóból, melyben Nico Rosberg ül az első számú pilótaülésben. Mint mondta, a gárda összeállítása nemzetközi marad, a nemzetiség nem számít.

párizsi olimpia 2024
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.