Szállodai feketelista a nemkívánatos vendégekről
Egy brit üzletember fejéből pattant ki az ötlet, hogy ha a TripAdvisor lehetőséget ad a vendégek számára, hogy megoszthassák egymással tapasztalataikat a vendéglátóhelyekről, akkor a szállodák számára is hasznos lehet egy szakmai fórum a nemkívánatos vendégekről.
A Guestscan nevet viselő oldal (magyarul talán a "vendégfigyelő" kifejezés illene rá leginkább) koncepcióját egy Neil Campbell nevű bristoli üzletember dolgozta ki, aki főképp a kisebb fogadókra gondolva dobta piacra saját ötletét.
A világ minden országában, így Angliában is gondot okoz a szállodák számára az a vendég, aki nem tiszteli a helyet, ahol szobát foglal. Egy lerángatott függöny a zuhanyzóban, néhány ellopott törölköző vagy evőeszköz, éjszakai hangoskodás, balhézás a személyzettel - az ilyen problémákat a nagyobb helyek jól kezelik, de egy kisebb fogadó esetében már komoly károkat is okozhat a rosszabb típusú vendég.
Neil Campbell szerint ezért van szükség a Guestscan szolgáltatására, amely zárt szakmai közösség, így nem kell félni attól, hogy a személyiségi jogok sérülnek. Ha valakit egy szálloda jelent a feketelistára, azt azonnal értesítik, így lehetősége van megvédenie magát, de a vendéglátóhelyek könnyebben eldönthetik, hogy a kényes múltú vendég foglalására igent mondanak-e.