A legextrább repülőgép festések
A repülőgépek külseje minden légitársaság számára az egyik...
A repülőgépek külseje minden légitársaság számára az egyik legfontosabb image eszköz. A fapados cégek ennek ellenére szívesen használják gépeiket reklámhordozóként. Ennek ellenére a légitársaságok speciális festései szinte mindig image erősítési célokat szolgálnak. A következő gyűjteményben összeszedtük a legérdekesebb repülőgép festéseket és történetüket.
A szlovák légitársaság előszeretettel használja csinos hölgyek képét a repülőgépek festésekor. A Travelline kedvence a 2003-as Miss Hungary és egyben Miss Europe cím tulajdonosa, Laky Zsuzsanna, akinek egész alakos fekvő képét festette rá a Sky Europe egyik Boeing 737-700-as repülőjére. Laky Zsuzsa egyébként a Magyar Turizmus Zrt. felkérésére külföldön plakátokon népszerűsítette hazánkat ebben az időszakban (2003-2004).
Alaska Airlines – Salmon-Thirty-Salmon (Lazac-Harminc-Lazac)
Alaska Airlines - Kívánj valamit
Az Alaska Airlines flottájának nem csak egy kiemelkedő külsejű tagja volt. A „Make a wish” (magyarul Kívánj valamit) alapítvánnyal együttműködésben született meg az a repülőgépük, amelyen a Disney Stúdió Aladdin meséjéből ismert Dzsinn figurája látható. A Make a wish repülőgép első útján hat olyan gyereket repített Seattle-ből a kaliforniai Disneylandbe, akik ezt kívánták az alapítványtól.
All Nippon Airways – Repülj, Panda!
A japán All Nippon Airways a 35 éves baráti japán-kínai kapcsolatok és a 20 éves Tokio-Peking járat jubileumára jött létre. Mevét egy általános iskolásoknak kiírt pályázat során kapta. A panda nem csak a gép külsejét díszíti, hanem a belső tér, sőt a légiutas-kísérők öltözete is a veszélyeztetett. kedves fekete-fehér mackóról szól. A Boeing 767-es 2007 július végén szállt fel először és még két évig közlekedik majd a Tokio-Peking útvonalon.
JAL - Dream Express
Egy másik japán légitársaság, a JAL 2001-ben ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját, amely egybeesett Walt Disney születésének 100. évfordulójával. Ennek tiszteletére festették át 5+1 Boeing 747-esüket. Az első 5 gép volt csak az eredeti tervekben. Először a fehér alapszínű „Freinds” (Barátok) készült el, majd őt követték sorrendben a rózsaszín „Sweet” (Édes), a kék „Family” (Család), a két vizet imitáló hátterű „Tokyo Disney Sea” (Tokio Disney Tenger) 1-es és 2-es verziója. A légitársaság a sorozatnak a JAL Dream Express (JAL Álom Expressz) nevet adta, a szlogen pedig a „JAL elrepít az álmok egére” lett. Később egy általános iskolás kislány saját Disney-története alapján még egy repülőt festettek át, amelyen a repülő orra egyben Mickey egér orra is lett. A hatodik gépet a „Dream story” (Álom történet) névre keresztelték.
Lufthansa - Futball VB
A 2006 futball világbajnokság több szempontból is rendkívüli esemény volt Németország számára. A XX. Század szörnyű történelmi folyama után ez volt az első olyan alkalom, amikor Németország újra egy nemzetnek érezhette magát, amikor újra büszkén loboghattak a német zászlók, amikor az egyesülés óta először adhattak teret egy ilyen világ méretű sportrendezvénynek, és ahol nem utolsó sorban saját csapatuk remek teljesítményt mutatott. A németek remek házigazdáknak bizonyultak és mér egy évvel korábban elkezdték a világbajnokság intenzív promócióját. Ennek a kampánynak volt része, hogy a Lufthansa szinte mindegyik Airbus gépének orrát átfestette úgy, hogy egy focilabdát ábrázolt. A labdaorrú gépek Budapestre is jártak, a Ferihegyen mindennapi vendégek voltak a világbajnokság előtt és alatt.
Air Asia - Manchester United
A foci nem csak a Lufthansa designereit inspirálta. Az Air Asia nevű fapados légitársaság marketingesei úgy vélték, az ázsiai piacon rendkívül népszerű Manchester United futball csapat tagjaival fogja népszerűsíteni magát, így új célcsoportot fog magához csábítani. A Red Devil (Vörös Ördög) nevű Airbus A320-as piros hátterén a gép mindkét oldalán a csapat kiemelkedő játékosainak és edzőjének képe látható, név szerint: Sir Alex Ferguson, Park ji Sung, Wayne Rooney, Ruud van Nistelrooy, Cristiano Ronaldo, Alan Smith, Rio Ferdinand.
A karácsonyi időszak minden évben hoz új télapós repülőgép festéseket. Legfőképp a Finnairnél, hiszen Finnország a télapó hivatalos hazája, és minden évben rengetegen személyesen jönnek el Télapóhoz, tehát a Finnair számára az év utolsó hónapja egyben a legforgalmasabb is. A Travelline kedvence ez a mikulásos festés, amely egy elütött Mikulást ábrázol, a légitársaság mögötte pedig a Ryanair.