A tavasszal várható határozatra azért van szükség, mert az eddig is tiltott füstmentes cigarettákat sokan az...
A tavasszal várható határozatra azért van szükség, mert az eddig is tiltott füstmentes cigarettákat sokan az elektronikus berendezésekhez hasonlították, és csak a fel- illetve a leszállásnál hagytak fel használatukkal.
Frank Lautenberg szenátor, aki 1987-ben a ma már minden légi járatra érvényes dohányzási tilalmi törvényt írta, most azért küzd, hogy ezekről az e-cigarettákról is szülessen egységes állásfoglalás.
A hagyományos cigarettánál biztonságosabbnak feltüntetett termékekről sem tudni egyértelműen, hogy milyen hatással vannak az emberek egészségére, ezért nem is akarjuk kísérleti egérként kezelni a gépek utasait - írta levelében Lautenberg.
Az e-cigaretta külsejét tekintve olyan, mint a hagyományos papírba csomagolt dohánytermék. Belsejébe patron tehető, amely nikotint tartalmaz, ezt egy apró pumpa a porlasztócellába nyomja, majd ködszerű cseppekké alakítja. Ennek belélegzésével kerül a nikotin a szervezetbe. Kifújva pedig pára keletkezik, amely a cigaretta füstjének élményét nyújtja használójának.
A gyártók és a használók az e-cigi előnyei közé sorolják, hogy nem jut a szervezetbe kátrány és a hagyományos cigarettáknál kimutatott több mint négyezer egyéb égéstermék.
Jelenleg csaknem 46 millió amerikai dohányzik rendszeresen, és évente mintegy 40 százalékuk próbál leszokni erről a káros szenvedélyről - derül ki az amerikai járványügyi központ (CDCP) adataiból.
A 2002-ben megjelent e-cigaretták 2006-tól váltak az Egyesült Államokban is könnyen elérhetővé, a jelenleg jogilag sem tisztázott - azaz, hogy dohánytermék, vagy a leszokást segítő eszköz - elektromos cigarettának pedig évről évre nő a piaca. A korábbi néhány ezerről ma már több millióan szívják a füstmentes cigiket, a számuk pedig hetente több tízezerrel növekszik világszerte.