Plázs travelline.hu 2010. március. 17. 08:16

Új divat a passzió-turizmus

Idegenforgalmi szakemberek szerint az úgynevezett passzió-utak iránti kereslet legalább olyan gyorsan ütemben...

Idegenforgalmi szakemberek szerint az úgynevezett passzió-utak iránti kereslet legalább olyan gyorsan ütemben növekszik, mint amilyen messzire elutazhat általa az ember.
   
Az utazási irodák ilyen ajánlatai között szerepel például étel- és bor-kóstolás a Dominikai Köztársaságban, röplabdázás Floridában, Zumba fitnesz, vagy zenei fesztiválon való részvétel Mexikóban.
   
Egy ilyen út valóban egy bizonyos érdeklődési körre szakosított hét - hangoztatja Kate Moeller, a Club Med utazási irodától, amely a passzió turizmus egyik avatott szervezője. 
   
A cég az idegenforgalom lanyhább időszakaiban, tavasszal és ősszel szervezi passzió-heteinek többségét. Akkor csináljuk, amikor az emberek kevésbé hajlamosak az utazásra. Ez az az időszak, amikor az utazók a legjobb ajánlatokat kaphatják - hangsúlyozta Moeller.
   
A jelek szerint az utazási iroda figyelmét semmilyen érdeklődési kör nem kerüli el. Nemrég egyhetes utat szerveztek étel-bloggereknek Mexikóba. Az erre jelentkezők találkozhattak különféle étel témájú blogok íróival és szemináriumokon vehettek részt.
   
A tengeri passzió-utak részaránya is folyamatosan növekszik a csoportos utazásokban a Cruise Lines International Association, a tengeri üdülőhajók szövetsége szerint. Népszerűek a többnemzedékes utazások, az étellel és a borral kapcsolatos tengeri utak, a házasságkötési és nászút célúak. Kisebb hajók esetében nem szokatlan, hogy egyetlen passzió-csoport vesz bérbe egy egész hajót és tervezi meg szakosított programját.

MTI