Plázs travelline.hu 2010. január. 19. 08:41

2009 volt az idegenforgalom legrosszabb éve

Az ENSZ idegenforgalmi szervezete, az UNWTO hétfőn ismertetett adatai szerint tavaly világszerte 880 millióan keltek...

Nincs nagy roham...
Creative Commons

Az ENSZ idegenforgalmi szervezete, az UNWTO hétfőn ismertetett adatai szerint tavaly világszerte 880 millióan keltek útra, 4 százalékkal kevesebben az egy évvel korábbinál.
   
A kontinensek közül egyedül Afrikában nőtt a turistaforgalom, 5,5 százalékkal. Európába 6 százalékkal, Ázsiába 2 százalékkal, Észak- és Dél-Amerikába 5 százalékkal, a Közel-Keletre 6 százalékkal kevesebb turista érkezett. Az elmúlt 15 évben csak egyszer, 2003-ban csökkent a globális idegenforgalom, 1,5 százalékkal.
   
A nemzetközi szervezet az idén némi élénkülésre számít, az idegenforgalom 3-4 százalékkal bővülhet a megindult lassú gazdasági növekedésnek köszönhetően, de komoly kockázatokat jelent a korábban bevezetett ösztönző programok megszűntetése.
   
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2009. január–novemberben a kereskedelmi szálláshelyeken a vendégek, illetve vendégéjszakák száma egyaránt 8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakának értékétől. A szálláshelyek árbevétele folyó áron 10 százalékkal mérséklődött.
   
A magyar turisztikai marketing szervezet, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) célja, hogy az idén a turizmusból származó bevételek a tavalyi szinten maradjanak, jövőre és 2012-ben pedig 3-4 százalékkal bővüljenek. Az MT Zrt. 2011-2012-re vonatkozó marketingstratégiájában azzal számol, hogy az idén a kereskedelmi szálláshelyeken a tavalyihoz képest stagnál a belföldi és külföldi vendégek és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma, 2011-ben és 2012-ben viszont a vendégek száma 3-4 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakáké pedig 1-2 százalékkal nő.

MTI

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.