Plázs travelline.hu 2009. december. 09. 08:11

MÁV-START: Bővültek az utasjogok

Az új szabályok a helybiztosítással igénybe vehető vonatoknál már ma is létező, 15 perc feletti késés esetére szóló...

 

Flickr (Creative Commons)

Az új szabályok a helybiztosítással igénybe vehető vonatoknál már ma is létező, 15 perc feletti késés esetére szóló visszatérítési lehetőséget kiterjesztik a pótjegyköteles vonatok (pl. railjet, EuroCity) körére is. A vonat késése esetén a visszatérítési, valamint az esetleges kártérítési igény érvényesítése egyszerűbbé vált. A késett vonat által érintett állomások pénztárai mellett, a vonat érkezését követő nap 24 óráján túl az ügyfélszolgálat is kezeli e bejelentéseket. Pontosították a kézipoggyász szállítására vonatkozó szabályokat, valamint a vasúttársaságot és az utasokat érintő felelősségi kérdéseket is. Így például a kísérő nélkül utazó, fogyatékkal élő utasok számára a MÁV-START Zrt. minden esetben biztosítja a vonaton történő jegyváltás lehetőségét is, a pénztárnál történő sorban állás esetleges kényelmetlenségének elkerülése érdekében. Amennyiben számukra így kényelmesebb, bizonyos feltételekkel 2. osztályú menetjeggyel is utazhatnak 1. osztályon a díjkülönbözet megfizetése nélkül, a szabadon lévő ülőhelyek igénybevételével. Az üzletszabályzat teljes szerkezeti átalakítására - figyelemmel az új magyar jogszabályokra is - a december 3-tól érvénybe lépő, 1371/2007/ EK utasjogi rendelet hatályba lépése miatt van szükség.

TTG

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

hvg360 Tornyos Kata 2025. március. 14. 10:28

Mi van, ha rossz kezekbe kerül Szijjártó Péter azerbajdzsáni álomprojektje?

Optikai kábellel kötnék össze Magyarországot és Azerbajdzsánt. A tízmilliárd eurós beruházásról a Puskás Arénában egyezkedett Szijjártó Péter azeri, román, grúz és bolgár miniszterekkel. Magyarország néhány éven belül a tenger alatti kábelek nagyhatalma lehet, de nagyon nem mindegy, hogy demokratikus vagy diktatórikus országok kezébe kerül-e az infrastruktúra.