Az új megoldásnak köszönhetően az utasok gyorsan és rugalmasan intézhetik...
Az új megoldásnak köszönhetően az utasok gyorsan és rugalmasan intézhetik beszállásu-kat, illetve adhatják fel poggyászukat, ehhez mindössze egy megfelelő azonosító okmány-ra (személyi igazolványra, vagy útlevélre) van szükségük. A gép beolvassa az okmányt, majd az utas feladhatja a poggyászát, illetve a járatszám, a célállomás, vagy a foglalási kód megadásával kinyomtathatja beszállókártyáját. A PayPass funkcióval ellátott Miles & More-hitelkártyával rendelkező utasoknak ezentúl pedig elég a kártyát az automata szken-nerre helyezniük, így azonnal megtörténik az azonosítás.
Miután az utas bejelentkezett és feladta poggyászát, a beszállókártyán található kétdimen-ziós vonalkódot elég ráhelyeznie a szkennerre, s máris a Check-in menüben találhatja magát, amelyben változtatásokat hajthat végre – például másik ülést foglalhat magának. Az új automaták ráadásul arra is képesek, hogy rögzítsék a számos hatóság által előírt APIS (Advance Passenger Information System – Kiterjesztett Utasinformációs Rendszer) adatokat a gép indulása előtt. Az utasoknak mindössze ki kell választaniuk ezt az opciót a menüben és a szkenner elé kell tartaniuk az azonosító okmányt.
A Lufthansa világszerte az első légitársaság, amely RFID-technológiával ellátott check-in automatákat helyez üzembe, s ezzel ismét úttörő szerepet vállal fel, hiszen a német légi-társaság volt az első a 90-es évek elején, amely check-in automatái révén ügyfelei számá-ra lehetővé tette a gyors és kényelmes beszállást, illetve poggyászfeladást.
Lufthansa