Plázs travelline.hu 2009. január. 16. 13:26

Mit kell tudni a vízi kényszerleszállásról?

A US Airways légitársaság Airbus A320-as gépe a New York-i La Guardia...

MTI
A US Airways légitársaság Airbus A320-as gépe a New York-i La Guardia repülőtérről szállt fel január 15-én, ám nem sokkal ezután egy madárrajba ütközött, aminek következtében a gép mindkét hajtóműve felmondta a szolgálatot. A pilóta lélekjelenlétének köszönhetően nem történt tragédia, a gép a Hudson folyóban landolt, s a fedélzeten tartózkodókat sikerült kimenteni, közülük csak 25-en szorultak kórházi kezelésre, kisebb sérülések miatt.
„Történt már hasonló eset, hogy egy-egy repülőnek vízre kellett szállnia, azonban ilyet, hogy mind a 155 ember túlélje az esetet, még nem hallottam” – válaszolta a hvg.hu kérdésére Salamon István, a Travel Service légitársaság Boeing 737-800-as repülőgépének kapitánya. „Emlékezetes például egy vízreszállás Mauritius partjainál, néhány évvel ezelőtt, ez azonban nem 'vezetett manőver' volt.”
„Ilyenkor nagyon gyorsan kell döntenie a személyzetnek, a pilótáknak pedig nagyon pontosan kell vezetniük a gépet. Különbséget kell tenni az előkészített, illetve az előkészítetlen kényszerleszállás között. Előbbi akkor fordul elő, ha a gép utazómagasságon –  kb. 10 000 méteres magasságban – veszíti el a hajtóműveit. Ilyenkor akár 20-30 percbe is beletelik, mire a gép földet ér, ennyi idő alatt több száz kilométert is lehet siklani. 2001-ben egy kanadai Airbus 330-asnak utazómagasságon leállt mindkét hajtóműve, a kapitány azonban sikeresen tudott landolni a mintegy 180 kilométerrel távolabb található Azori-szigeteken. A mostani eset azonban előkészítetlen kényszerleszállás volt, a megközelítőleg 1000 méteres magasság miatt ugyanis körülbelül 2-3 perce volt a pilótáknak, mielőtt landoltak.”

A teljes cikk a hvg.hu oldalon olvasható.
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.