Hétmilliós bírság a mégsem ingyenes szállásutalványokért
A cégek azzal foglalkoznak, hogy üdülési jogokat árulnak különféle...
A cégek azzal foglalkoznak, hogy üdülési jogokat árulnak különféle szállodákba. A leendõ vásárlókat vonzó ajánlatokkal, ajándékokkal csábítják az áru bemutatását szolgáló elõadásokra: kedvezményes vagy nem ritkán ingyenes üdülési lehetõséget ígérnek a részvétel fejében.
A megbírságolt két cég által cserébe ajánlott ingyenes szállásutalványokkal azonban csak akkor lehetett üdülni, ha regisztrációs díjat fizetett a vendég a szállás lefoglalásakor. Ez a körülmény vagy akkor derült ki a meghívottak számára, amikor az elõadáson megjelentek, vagy pedig az elõadás végén, amikor a szállásutalványt átvették. A szabad választási lehetõség ellenére a Versenyhivatal szerint a két vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat, amikor a prezentációs elõadáson való részvételre egy olyan "ajándék" szállásutalvány ígéretével vették õket rá, amely a fizetendõ regisztrációs díjra tekintettel nem tekinthetõ ingyenesnek.
A GVH más versenyjog sértõ elemeket is feltárt a két vállalkozás tájékoztatási gyakorlatának vizsgálata során. A Kereknap 2003 Kft. elhallgatta a fogyasztók elõl, hogy megváltoztatta a szezonbeosztást, amelynek eredményeként a magyar családok számára tipikusan üdülésre alkalmas hetekben igényelhetõ üdülési jog drágább árkategóriába került. A Holiday Club Hungary Kft. pedig nem tudta bizonyítani azt a - fogyasztók befolyásolására alkalmas - kijelentését, mely szerint "a kezdetek óta piacvezetõ szerepet tölt be az üdülési jogok hazai piacán illetve Európában dobogós helyet ért el".