Aláírták az új Magyar Reklámetikai Kódexet
A Reklámhét keretében írták alá az új magyar reklámetikai kódexet, amelyben kiemelten szerepelnek az élelmiszerekkel kapcsolatos, valamint az elektronikus úton küldött hirdetések - mondta a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára az MTI-nek pénteken. Hargitai Lilla ismertetése szerint a dokumentumot 22 társadalmi szervezet elnöke hitelesítette.
Az MRSZ főtitkára elmondta: az utoljára 2001-ben módosított kódexet a négy év alatt összegyűlt tapasztalatok és az uniós csatlakozás miatti változások alapján javították. A dokumentumba a nyugat-európai országok kódexeinek tanulmányozása nyomán az alkohollal és a gyerekekkel kapcsolatos passzusok is bekerültek, így közelít az uniós irányelvekhez - fűzte hozzá. A főtitkár kiemelte: a fogyatékosok észrevételei is bekerültek a 600 tagot számláló MRSZ etikai útmutatójába, a szabályok be nem tartása pedig szankciókat von maga után.
A kódex módosítását kezdeményező MRSZ idén először rendezte meg a budapesti Reklámhetet. A pénteken záruló ötnapos rendezvényt a főtitkár sikeresnek nevezte, és elmondta: az előadásokat több százan, főleg egyetemisták látogatták. A Reklámhét, melynek célja a reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése és a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása volt, elérte célját - vélekedett Hargitai Lilla. Hangsúlyozta: a rendezvényt jövőre is meg kívánják szervezni.
A Reklámhét alatt Egerben zajlott a szakma számára szervezett kétnapos országos reklámkonferencia. A fórum 107 előadása közül Hargitai Lilla kiemelte azt a felvetést, amely szerint a társadalmi célú országos kampányok forrását központosítani kellene. Az egy-egy társadalmi témában több szervezet által sugárzott hirdetéseket a hatékonyság növelése érdekében össze kellene hangolni országos kampány formájában - mutatott rá.