2005. szeptember. 26. 15:52 MTI Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 26. 16:02 Média

A reklám imázsán szeretne javítani a Reklámhét

A reklám gazdaságélénkítő hatásának, szerepének megismertetetése, de elsősorban a magyar reklámkultúráról kialakult negatív kép javítása a célja az I. magyar Reklámhétnek - mondták a szervezők az esemény hétfői megnyitóján Budapesten.

A rendezvény szervezője, a 30 éve alakult Magyar Reklámszövetség (MRSZ) célja létrejöttekor a reklámkultúra meghonosítása volt, ma pedig az, hogy közelebb hozza a reklámot az emberekhez -  mondta megnyitóbeszédében Levendel Ádám, a szövetség elnöke. Az ötnapos rendezvény alatt számos előadás, fórum, vetítés és reklámtörténeti kiállítás mutatja be a közönségnek a reklámszakma tevékenységét, eredményeit és sikereit. A Budapest több pontján  zajló ingyenes rendezvény központi helyszíne a Corvinus Egyetem. Levendel Ádám hozzátette: az utóbbi időben megtévesztő kép alakult ki a magyar reklámokról és a szakemberekről, ezért kívánnak bepillantást nyújtani a műhelyekbe.

Hargitai Lilla, az MRSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: rengeteg reklámmal találkoznak az emberek, de a legtöbben nem ismerik a reklámok mára elengedhetetlenné vált gazdasági szerepét, ezért csak zavarja őket. A reklám manipuláló, illetve gyerekekre gyakorolt hatásának, erőszakosságának kérdését és mennyiségének szükségességét kívánják többek között tisztázni a reklámszakma szereplőinek összefogásával létrejött programon - mutatott rá. Az első magyar Reklámhét párhuzamosan zajlik ötletadójával, az amerikai reklámszövetség által New Yorkban második alkalommal megrendezett azonos programmal - árulta el Hargitai Lilla.

Merényi Éva, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke úgy vélekedett, hogy a mára a gazdaság motorjává és közgazdasági fogalommá vált reklám készítői komoly felelősséggel tartoznak termékeik megítéléséért. Rámutatott: a hirdetések hidat képeznek a termelők és fogyasztók között, így komolyan formálják az ízlést. Ezt alátámasztandó elmondta: egy átlagos magyar fogyasztó egy hét alatt 295 tévé-spotot, 350 utcai plakátot, 136 rádióreklámot és 177 sajtóhirdetést "kénytelen" befogadni. Hangsúlyozta: szerethető, tiszteletteljes reklámot kell készíteni, amellyel a készítők köszönetet mondanak a fogyasztóknak a befogadásért.

A hagyományteremtő szándékkal szervezett Reklámhét keretében rendezik meg idén a szakma éves kétnapos fórumát, a XIII. Országos Reklámkonferenciát Egerben.