EFFIE reklámhatékonysági verseny negyedszer is
Az idén negyedik alkalommal rendezik meg a hazai marketing-kommunikációs szakma reklámhatékonysági verseny díjátadó gálaestjét, az EFFIE-t október 21-én a Thália Színházban; a 68 nevezésből 34 jutott a döntőbe.
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közleménye szerint a pályázatok értékelését mintegy 70 fős grémium végezte. A hazai marketing-kommunikációs ipar szaktekintélyeiből álló testületben képviseltette magát a hirdetői, a média, az ügynökségi oldal, továbbá kutatócégek, egyetemi oktatók, és tanácsadó cégek vezetői is meghívást kaptak a szokásoknak megfelelően.
Az összesen 21, arany, ezüst és bronz EFFIE-díjat, valamint a fődíjat, a platina EFFIE-t az EFFIE Gálán adják át az alkotóknak. Az EFFIE-díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, azaz az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza - áll a közleményben.
A díjat évente ítélik oda, értékelve az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt. A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981 óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt 15 országban.
Az elmúlt húsz évben világszerte összesen 21 EFFIE partner csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996 óta pedig rendszeresen kiírják az EURO EFFIE díjat is, amelyet az a kampány érdemelhet ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.