Reklámkampány a magyar zöldségnek
A jövő hét közepén induló, "Egy kis hazai itthonról ínyenceknek" elnevezésű marketing akcióval népszerűsíti a magyar zöldséget és gyümölcsöt belföldön a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Mártonffy Béla, a szakmaközi szervezet és terméktanács ügyvezető igazgatója szerint az év végéig tartó, mintegy 10 millió forintba kerülő akcióval a szakmaközi szervezet célja az, hogy a magyar vásárlók az eddiginél jobban megismerjék a hazai termesztésű termékeket. Az akció a hét magyarországi Cora áruházban zajlik majd.
Mártonffy megjegyezte, hogy a szakmaközi szervezet az idén marketing célokra még semmilyen támogatást nem kapott az agrárkormányzattól - mondván, hogy nincs pénz erre a célra. Pedig az ügyvezető igazgató szerint nagy szükség volna arra, hogy a magyar zöldséget, gyümölcsöt belföldön minél szélesebb körben népszerűsítsék a sokszor silány minőségű külföldi áruval szemben.
Az ügyvezető igazgató úgy vélte, a magyar zöldség-gyümölcs marketing eszközökkel való támogatására minimálisan 50 millió forintos állami támogatásra volna szükség, de akár 300 millió forintot is el lehetne rá költeni.
Mártonffy úgy érvelt, hogy a nagy élelmiszeráruház-láncok árversenye torzítja a tiszta kereslet-kínálati viszonyokat a zöldség-gyümölcs kereskedelemben. Példaként említette, hogy a Lidl áruházlánc múlt évi káposzta-felvásárlási akciója ebben az évben üt vissza. Tavaly ugyanis 5 forintért vásárolta fel a káposztát az áruházlánc, és 3 forintért adta kilóját a vevőknek. Ennek eredménye az idén az lett, hogy káposztát csak kevesen termelnek, mivel a múlt évben nem érte meg a termesztés. Így kisebb a kínálat, és magasabbak az árak, ezért a vevő sem jár jól.
Az ügyvezető igazgató utalt arra, hogy a múlt évben a szakmaközi szervezet mintegy 150 millió forintos támogatást nyert el marketing célra, ám ezt várhatóan csak jövőre használhatják fel, mivel a szerződés aláírására előreláthatólag az ősszel kerül sor.