Az amerikai Taylor Swift-rajongók azt az összeget, amibe egy amerikai koncertjegy került volna, inkább arra használják fel, hogy átrepüljék az óceánt, és a koncerttel együtt világot is lássanak.
A közönség csaknem 14 százaléka az Egyesült Államokból érkezik Taylor Swift Eras Tour koncertjének következő, milánói állomására – írja az olasz la Repubblica. Az énekesnő július 13-án és 14-én ad koncertet a milánói San Siro-stadionban, amely egyszerre 128 ezer ember befogadására képes.
Az amerikai rajongók mindent megtesznek azért, hogy láthassák Taylor Swiftet élőben, még akár Európába is elrepülnek. Az Egyesült Államokban ugyanis csak a belépőjegy ára 800-2000 dollár között mozog, és többen úgy gondolták, a kedvencüket inkább külföldön nézik meg, mivel egy európai koncerthelyszínen 2000 dollárból megvan a(z akár 300 dolláros) koncertjegy, a repülőjegy, és a szállás is. Emellett arra is van lehetőségük, hogy világot lássanak. Az olasz lapnak nyilatkozó rajongók elmondták, hogy összekötötték a koncerttel a nyaralásukat, így olyan helyekre is ellátogatnak, mint a milánói dóm vagy megnézik Az utolsó vacsora című festményt. A La Reppublica által megkérdezett rajongók közül többen legalább egy évet vártak arra, hogy lássák Taylor Swiftet.
Az Airbnb szállásfoglaló oldal megvizsgálta, hogy mennyivel emelkedett mostani Swift-koncertek idejére érkezett milánói foglalások száma az előző évben ugyanerre az időszakra érkező foglalásokhoz képest, és a növekedés 250 százalékos. A foglalások negyede az Egyesült Államokból érkezik, és csaknem 600 százalékkal nőtt az amerikai turisták száma Milánóban, mint az előző év azonos időszakában 2023. júliusban. Ez a szám még változhat, mert az amerikai Swiftie-k közül sokan akár az utolsó pillanatban is dönthetnek úgy, mégis átszelik az óceánt, hogy kedvenc énekesnőjüket lássák. Tavalyhoz képest 8,7 százalékkal nőtt Milánó repülőtereinek forgalma, több mint 540 ezer utas érkezett vagy indult a Linate-ről vagy az immár Silvio Berlusconi reptérnek hívott Malpensáról.
Rengeteg Facebook-csoport jött létre azzal a céllal, hogy az európai Swiftie-k amerikai társaikat segítsék. A milánói hétvégére alakult csoportnak már több mint 4000 tagja van. Ezekben a csoportokban nem csak arra adnak tippeket, miket érdemes megnézni például Milánóban a koncert előtt (vagy éppen utána), hanem olyan jegyekre vadásznak, amik valakinél “elfekvőben” vannak, mert valamiért mégsem tud elmenni a koncertre, vagy többet vett, mint amennyire szüksége van. Egy Maddie nevű Olaszországban élő influenszer a TikTokján hasznos tippeket osztott meg arról, hogyan érdemes közlekedni Milánóban. Nem ritka az sem, hogy az egyedül Európába utazó rajongók ezekben a csoportokban keresnek olyan új barátokat, akikkel találkozhatnak.
A milánói kereskedelmi szövetség adatai szerint összesen mintegy 180 millió euró bevételt hozhat a Taylor Swift-koncerthétvége, beleértve a vendéglátást és a közlekedési bevételeket. Az Eras Tour más európai és a dél-amerikai helyszínein a külföldi rajongók fogyasztásából keletkezett gazdasági bevételt egyszerűen Taylor Swift-effektnek nevezik.