Az átlagos látogatottságot úgy tudta elérni a Vígszínház, hogy alaposan „kivattázta” kedvezményes jegyekkel a széksorokat, 2018-ban ez 20-23 ezer embert jelentett.
Az izgalmas programok és az erős repertoár folyamatosan 100 százalékos látogatottságot eredményezett. Nézőszámunk és a látogatottságunk az európai átlag fölött van
– írta Eszenyi Enikő a pályázatában. Ez azonban ellentétben áll azzal a ténnyel, amit már korábban megírtunk, hogy a jegyértékesítés árbevétele 2017-ben 1,5 milliárd forint fölött volt, 2018-ban már csak 1,2 milliárd, és 2019-ben pedig csupán egymilliárd forintot tett ki, miközben a jegyárak nem csökkentek. Tehát úgy sikerült a száz százalékos látogatottságot fenntartania Eszenyinek, hogy alaposan „kivattázta” a széksorokat olcsóbb jegyekkel.
Ha nem fogynak a jegyek, akkor 50, vagy akár 90 százalékos kedvezménnyel kínálják azokat. Ez jó mindenkinek, a színészek nem hézagos széksorok előtt játszanak, és a statisztikák sem lesznek rosszak. 2017-ben valóban 398 ezer néző foglalt helyet a Vígszínház, a Pesti Színház, és a Házi Színpad széksoraiban, ami tényleg megegyezik a teátrumok befogadóképességével. Hurrá, minden jól megy!
Csakhogy, ha megnézzük, milyen jegyekből tevődött ez össze, máris árnyalódik a kép. A jegyek csaknem 3 százaléka tiszteletjegy, ez nem sokkal magasabb a színházak által átlagosan kibocsátott ingyenes jegyeknél, amely 2,3 százalék. Ezzel a módszerrel, csak 11 ezer plusz nézőt nyert a Vígszínház. Az „egyéb” jegyek aránya azonban már jóval több, mint a szokásos. Míg a színházak átlagban jegyeik 5,3 százalékát sorolják ebbe a kategóriába, a Vígszínház esetében ezeknek az aránya jóval több, mint a duplája: 12,6 százalék.
Az egyéb jegy kategóriájába jellemző módon a szakmai, úgynevezett vendégjegyeket, és egyéb leárazott jegyeket sorolják, de ide tartoznak az egyben, például cégeknek eladott házak, vagy más rendezvényekre kiadott jegyek.
A színháztól kértük, hogy részletes bontásban közöljék, mit soroltak az egyéb jegyek kategóriájába, ha válaszolnak, frissítjük a cikkünket. Egyelőre annyi mondható el, hogy a pénztárban, a közönségszervezőknél, és interneten vásárolt jegyeken túl az átlagosnál 7-8 százalékkal több egyéb jegyet adott ki a Vígszínház, ami legalább 20-23 ezer plusz nézőt „termelt” számára.