A britek többsége zenét játszik le a házi kedvenceknek, a streamingszolgáltató felismerte a piaci rést.
Az egyedül otthon hagyott kutyák számára állított össze lejátszási listákat és készített podcastot a Spotify zenei streamingszolgáltató, mert egy felmérésből kiderült, hogy a nagy-britanniai kisállat-tulajdonosok csaknem 74 százaléka játszik le zenét házi kedvencének.
A svéd vállalat szerint a podcast egyebek között megnyugtató zenét, "dicsérő szavakat" és színészek által felmondott történeteket kínál a négylábú hallgatóságnak, hogy enyhítse a gazdáik távollétében esetlegesen érzett stresszt.
A kutyáknak szánt lejátszási listákat algoritmusok állították össze, hogy a gazdik a kedvencük jellemvonásaihoz leginkább passzoló dalcsokrot tudják kiválasztani.
A Spotify szerint az újítás előzménye, hogy egy felmérés szerint minden negyedik háziállat-tulajdonos bekapcsol valami zenét a kedvencének, amikor magára hagyja otthon, és a gazdik 42 százaléka állítja, hogy háziállatának van kedvenc zenei műfaja, sőt 25 százalékuk esküszik, hogy néha még táncolni is látja kedvencét.