Svájcban irigylésre méltó kampányt kapott egy Picasso-kiállítás.
Egyetlen napra bárkinek a lakásában lóghat a falon egy Picasso – írja a Fidelio. Igaz, a szerencsés műélvezőnek meg kell indokolnia, hogy miért épp az ő otthonában van helye a festménynek, és részleteznie kell azt is, hogy mik a tervei arra a napra, amikor a műalkotás a lakásában van. Vagyis pályázni kell a Picassóra.
A #myprivatepicasso projektben a bázeli Beyeler Alapítvány felajánlotta egy szerencsés lakosnak, hogy egy napra az otthonában tudhassa Pablo Picasso egyik, a kollekciójába tartozó alkotását. Az anyagi hátteret a Swisscom telekommunikációs cég biztosítja, aki egyúttal a Fiatal Picasso: Kék és Rózsaszín korszak című, május 26-ig látható kiállítás szponzora is.
A jelentkezési határidő április elseje, a győztest közönségszavazással választják ki, de a döntő szó egy, a múzeum és a Swisscom képviselőiből álló zsűrié lesz.
A többmillió frankot érő festmény biztonságára a Swisscom felügyel a rendhagyó magánkiállítás alatt.