István, a király: az RTL Klub nem fizetett annyit, mint hiszik
Nem hozott igazi profitot az István, a király, ám a produkciót a jegyeladások eltartották, az előadások mérlege végül nullszaldós lehet – írta a Napi Gazdaság szerdán.
A darabot negyvenezren látták élőben, a három szegedi előadáson összesen 12 ezren, a főpróbán hatszázan, az Aréna két előadására és a főpróbára pedig összesen 28 ezer jegyet adtak el – mondta a Napi Gazdaságnak Rosta Mária producer.
Augusztus 20-án este pedig több mint nyolcszázezren nézték végig az RTL Klub adásában, és az online "követéseknek" is köszönhetően mintegy egymillió emberhez jutott el az előadás – tette hozzá, megjegyezve, hogy az RTL Klubbal kötött megállapodás közel sincs azokhoz az álomszámokhoz, mint amit rebesgetnek róla.
Az RTL Klubbal való kapcsolat nagyon fontos volt a produkció szempontjából, hiszen ezáltal országosan ismert lett – mondta a producer. Korábban a hagyományokhoz híven az MTVA-nak ajánlották fel a jogokat, de a közmédia döntéshozói nem is válaszoltak.
A 300 milliós költségvetésű produkciót – amelyet a Zikkurat Színpadi Ügynökség, a Manna Kulturális Egyesület és a Zikkurat Ur-Nammu Művészeti Kft. hozott létre – az állam azzal támogatta, hogy az Aréna használatára rendelkezésére álló napjaiból egyet átengedett, a főváros nettó 15,7 millió forintot adott, amit két részletben utalt át 2012-ben és az idén.
Az előadást így a nézők tartották el, s ez a produkció bebizonyította, hogy működik a vásárlói piac is, főleg ilyen kulturális esemény kapcsán – mondta Rosta Mária a Napi Gazdaságnak.