A Sony figyelmeztette a mozi-tulajdonosokat, hogy jövő májustól nem állja a háromdimenziós produkcióinak megtekintéséhez szükséges 3D-szemüvegek árát.
Rory Bruer, a stúdió nemzetközi forgalmazási főnöke a The Hollywood Reporternek elmondta: igyekeztek elég időt hagyni a mozisoknak az átállásra.
A lépés összefüggésben lehet azzal, hogy a hollywoodi stúdiók a digitális (online) eladásokkal sem pótolt, erősen visszaesett DVD-forgalom miatt kényes anyagi helyzetben vannak.
Az nem világos, kire hárul majd a plusz költség. A mozisok máris rengeteget invesztáltak a háromdimenziós filmek vetítéséhez szükséges technikai feltételek megteremtésébe, a nézők viszont, akik eleve többet fizetnek a térélményű produkciókért, nem lesznek boldogak, ha a szemüveggel megfejelve tovább srófolják a jegyárat. A költség az elemzők szerint esetleg a hirdetőkre is hárítható.
A Warner Bros. ugyanakkor közölte: nem változtat korábbi gyakorlatán a szemüvegekkel kapcsolatban, azt azonban nem árulták el, hogy milyen szerződésük van a mozisokkal.
Az Egyesült Államokban és Kanadában tavaly hat százalékkal emelkedtek az átlagos mozijegyárak, és elérték a 7,89 dollárt (1665 forintot). A nagyvárosokban, mint New York és Los Angeles azonban akár ennek duplájába is kerülhet a jegy. A New York-iak például igazán pipák voltak tavaly, amikor sok mozi húszdolláros (4200 forintos) belépőket kínált a Shrek a vége, fuss el véle 3D-s produkcióra.