Koncertvideó szolgáltatást indított a MySpace
A MySpace Transmissions nevű új szolgáltatásának alapötlete hasonlít az MTV zenecsatorna Unplugged című akusztikus koncertsorozatának koncepciójára. Az adó élőben közvetíti a meghívott sztárok újrahangszerelt számokból álló koncertjét. A sikeresebb előadásokat többször megismétlik, később aztán a felvételeket megjelentetik CD- és/vagy DVD-formátumban.
A Transmissions egyik fő különbsége, hogy sokkal hamarabb termelhet pénzt. "Ha tetszik amit látok, rögtön vihetem is magammal" - mondta Josh Brooks, a MySpace tartalomfejlesztési főnöke. A koncerten elhangzott számokat le lehet tölteni a művész saját MySpace-oldaláról. Az árat az előadó határozza meg, a bevétel elosztásáról a fórumot biztosító portál és a fellépő közösen dönt.
A koncert és az így készült-típusú werkfilmek, interjúk "sugárzási" jogai a MySpace-nél maradnak. A videókat vagy a hanganyagot az online közösség tagjai elhelyezhetik a saját oldalukon és fent lesznek a Transmissions külön weboldalán is, ahol később egy fizetős archívumba kerülnek.
A szolgáltatás hétfőn indult. Az első fellépő James Blunt volt. A brit sztár öt dalt adott elő, az egyiknek a Transmissions-ön volt a világpremierje.
A Myspace Rupert Murdoch ausztrál sajtómágnás érdekeltsége. A közösségi portál régóta sikeres promóciós platform művészek és kiadók számára. Újabban maga a MySpace is próbálkozik tartalomszolgáltatással, e vállalkozások közé tartozik a Transmissions.
Az oldalt októberben 17,9 millió internetező kereste fel, ezzel a Yahoo Music (22,4 millió látogató) és az ArtistDirect (19,1 millió látogató) után a harmadik helyre került a zenei témájú webhelyek népszerűségi listáján - áll a The New York Times című napilap honlapján megjelent beszámolóban.