A New York Times elismerően ír a Fehér tenyérről
Pszichológiailag átütő erejű, kemény és gyönyörű drámaként méltatta a The New York Times Hajdu Szabolcs Fehér Tenyér című játékfilmjét, amely néhány napja látható a manhattani mozikban.
A sportfilm nem a megfelelő kategória erre az alkotásra - írta a tekintélyes amerikai lap kritikusa. Kemény, gyönyörű dráma egy 30-as éveiben járó magyar tornászról, aki edzői állást kap a 2001-es calgaryi olimpia előtt nagyreményű sportolók felkészítésére.
A szigorú egyszerűséggel fényképezett és vágott, már-már dokumentarista stílusú - a Dardenne-fivérek filmjeinek világát idéző - alkotásban szinte kizárólag képzett tornászok szerepelnek, akik végrehajtják gyakorlataikat - írja az újság. A kritikus a klasszikussá vált Keresztapa II. című amerikai filméhez hasonlítja Hajdu Szabolcs időkezelését.
A lap kritikusa szerint nehéz lélekkel követi a néző azokat a jeleneteket, amelyekben a fiatal Dongót és társait terrorizálja kegyetlen edzőjük, aki lovaglóostorként hadonászik egy vívótőrrel és lekurvázza "alárendeltjeit". De ezeknek a képsoroknak fontos szerepük van a pszichológiailag átütő erejű filmben. Hajdu Szabolcs 100 perces magyar-kanadai sportdrámája elnyerte a 37. Magyar Filmszemle rendezői díját és a külföldi kritikusok díját is megkapta megosztva. Az Oscar-díjra nevezett alkotás - amelyet tavalyi Cannes-ban is bemutattak - számos díjjal jutalmaztak külföldi filmfesztiválokon.