Nem messzire, csak a virginiai partokig, ahol lepakolnak róla egy sor konténert, majd kijavítják.
Kihajózott Baltimore kikötőjéből hétfőn a Dali nevű óriás konténerszállító, amely még márciusban összedöntötte a több kilométer hosszú Francis Scott Key hidat egy műszaki hiba miatt. A 300 méter hosszú Dali kikötői kalauzok segítségével, de a saját motorját használva indult el a virginiai International Gateway kikötőbe, ahol a súlycsökkentés érdekében lerakodnak róla 1500 konténert, majd Norfolkba hajózik, ahol kijavítják a sérüléseit. A szövetségi parti őrség (Coast Guard) fél kilométeres biztonsági zónát alakított ki a mozgásban lévő hajó körül, és végig biztosítja az útját.
A Dali fedélzetén 22 fős legénység tartózkodik – akik közül már csak négyen vannak a baleset idején is szolgálatba lévők közül a BBC szerint –, valamint a helyreállításban részt vevő 6 szakértő. Az eredeti személyzet a baleset után hónapokig a hajó foglya maradt.
A Dali március 26-án, a kora hajnali órákban vált irányíthatatlanná, miközben teljes rakománnyal a fedélzetén kihajózott a kikötőből. A magatehetetlenül sodródó hajó végül a Patapsco-folyó torkolatában álló acélszerkezetű híd pillérjének csapódott, ledöntve a több ezer tonna súlyú építményt. A balesetben hat, éppen a hídon dolgozó útjavító munkás vesztette életét, volt, akinek a maradványait csak hetekkel később találták meg.
A több héten keresztül zajló mentési munkálatok eredményeként a hajót fogva tartó acélszerkezetet május 20-án sikerült eltávolítani, ezután a hajót visszavontatták kisebb javításokra a kikötőbe.
A szerencsétlenség nyomán a baltimore-i központtal működő Johns Hopkins Egyetem szakértői csoportot hozott létre, amelynek a feladata, hogy megvizsgálja a hasonló, kikötői bejáratok felett ívelő hidak stabilitását, és azt, hogy azok miként reagálnának egy olyan becsapódásra, mint ami a Francis Scott Key híd végét okozta.
Maryland állam kormányzója, Wes Moore azt ígérte, hogy a hidat újjáépítik, Joe Biden elnök pedig áprilisban arra tett ígéretet, hogy a munkára szövetségi forrásokból teremtik elő a fedezetet. Az autópálya szélességű utat hordozó híd 1977-es átadása óta meghatározó közlekedési útvonal volt Maryland államban, az újbóli megnyitását 2028-ra ígérik.
Baltimore kikötőjét a hídomlás miatt több hétre teljesen le kellett zárni, majd fokozatosan nyitották újra, teljes kapacitással május végén kezdhetett ismét üzemelni. A kikötői zárlat érzékelhető kiesést okozott az amerikai gazdaság számára, mert a keleti partvidék egyik meghatározó teherszállítási központjáról van szó, és ezrek maradtak átmenetileg munka nélkül.