Közel jár a repülőtér ahhoz, hogy eltüntesse a Covid alatt felgyülemlett veszteségét.
74 millió euró, átszámítva 28,3 milliárd forint lett a Budapest Airport 2023-as nyeresége. Ez kis csökkenés az egy évvel korábbi 76,6 millió euróhoz képest, de így sincs miért panaszkodniuk a tulajdonosoknak.
Az árbevétel 21 százalékkal nőtt, 277-ről 337 millió euróra, azaz 129 milliárd forintra. A bevételnek szinte pontosan a kétharmada származott Magyarországról. Az anyagjellegű ráfordítások eközben 64-ről 92 millió euróra emelkedtek, a dolgozók béreire és a járulékokra pedig 26 helyett már 37 millió eurót fizettek ki.
A tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a profit kicsit több, mint felét, 42,8 millió eurót (átszámítva 16 milliárd forintot) veszik ki osztalékként.
A cég sajtóközleményt is kiadott. Ebben azt írták: a tavalyi és az idei profit arra már elég volt, hogy a Covid alatt felhalmozott óriási veszteség nagy részét eltüntesse, még 47 millió euróra lesz szükség ahhoz, hogy a 2020-2021-ben összegyűlt veszteséget kiegyenlítsék.
A kormány már hónapok óta ígéri (milyen rossz szóhasználat lenne itt, hogy lebegteti) azt, hogy felvásárolhatja a Budapest Airportot. Volt már céldátum 2023 utolsó napja is, legutóbb pedig április 8-án mondta azt Orbán Viktor, hogy napokon belül meglehet a vásárlás. A felvásárlásra kiszemelt céget már ki is tömték milliárdokkal, de egy ilyen üzlet nem gyors, ráadásul a költségvetésünkön gigantikus lyuk tátong.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.