Kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, narancslé, hamburger? Van, ami 15 százalékkal drágult egy év alatt.
Miközben az infláció 3,6 százalékra lassult, a gyerekinfláció még csak 8 százalékra csökkent le – számolt a K&H. A cég az olyan termékeknek az árváltozását nézi, amelyeknek a vásárlói leginkább a gyerekek (vagy persze a szülők, akik a gyereküknek veszik meg), ilyen például a kakaós csiga, a gyümölcsjoghurt, a hamburger, a narancslé, a hátizsák vagy a szemüvegkeret.
Egy év alatt a legjobban ezek közül a hamburger drágult, most 1650 forintba kerül, ami 15 százalékkal drágább, mint tavaly. Ez után jön a listán a narancslé, az 13 százalékkal drágult (871 forintra literenként), majd a hátizsák, 9 százalékos áremelkedéssel. A lista másik végén a joghurt áll, amely most 206 forint, 8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt.