Vállalkozás hvg.hu 2022. május. 27. 16:59

Reklámszövetség: A reklámadó a teljes magyar gazdaságra káros

A Reklámszövetség egyeztetne a kormánnyal.

A reklámadó káros a teljes magyar gazdaságra, visszavezetését nem támogatják – közölte pénteken a Magyar Reklámszövetség és társszövetségei. A reklámadó visszavezetését Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter jelentette be a május 26-i kormányinfón. Azt is elárulta, hogy a kormány 15 milliárd forint plusz bevételt vár ettől.

Újabb részletek derültek ki az extraprofitadókról

A telekommunikációs szektor a roaming, az internet és a kábeltévé forgalma után fizetne adót, a légitársaságok továbbháríthatják az utasonkénti 10 eurós plusz terhet, a Revolutot és a Transferwise-t pedig bevonnák a pénzügyi tranzakciós illeték hatálya alá.

A reklámszövetség azonban figyelmeztetett, hogy a gyengülő makrogazdasági környezet és a bejelentett vállalati, szektoriális különadók már önmagukban rontják a reklámipar teljesítményét. Szerintük a reklámipar a gazdaság multiplikátoraként bizonyítottan a gazdaságot erősíti, és

visszafogása kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra, a gazdasági fejlődésre és a GDP-re, hiszen, mint korábban kimutatták, minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét.

Azt is jelezték, hogy értik a magyar gazdaság nehéz helyzetét, részt is kívánnak vállalni a megoldásban, de a reklámipar egyhangú szakmai véleménye, hogy a reklámadó éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat, amit a következőkkel indokolnak:

  • a reklámszektorban nincs extraprofit, tehát esetükben nem releváns a kormánynak ez az indoklása,
  • a 2021-es hazai médiatorta mérete nominális értéken a COVID-válság miatt még mindig nem érte el a 2019-es szintet (-0,2%-kal csökkent 2019-hez képest);
  • a gyengülő gazdasági környezetben és az új vállalati különadók mellett bejelentett reklámadó a hazai médiaszereplők profitabilitását negatívba taszíthatja, mivel a cégek várhatóan a hirdetési büdzsé visszavágásával válaszolnak a fenti terhekre, vagyis az extraprofitot nem termelő kommunikációs iparág többszörösen szenvedi el a tervezett intézkedések káros hatását;
  • a reklámadó sokkal előnytelenebbül érintheti a hazai médiavállalatokat, mint a globális hirdetési platformokat (pl. közösségi médiát).

Jelezték azt is, szívesen egyeztetnének a kormánnyal.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

Világ Bábel Vilmos 2024. november. 26. 17:49

Angela Merkel szerint Angela Merkel mindent jól csinált

Megjelent a kortárs európai politika legmeghatározóbb vezetőjének önéletrajza. Angela Merkel 300 oldalt írt a gyerekkoráról és 400-at a kancellári hivatalban töltött 16 évről. Bocsánatkérés nincs, már-már komikusan leíró próza van. Orbán Viktor először egy focimeccsen tűnik fel. Recenzió.